نماینده لاهیجان در مجلس: ورود چای به معاملات بورس زمینه توسعه و رشد این صنعت را فراهم می‌کند

0 72

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توجه به مقوله اقتصاد درون‌زا را مورد اشاره قرار داد و گفت: ورود چای به معاملات بورس زمینه توسعه این صنعت را فراهم می‌کند.

عصر کاسپین/ رسول فرخی‌میکال، اصلی‌ترین و مهم‌ترین راهکار گذر از شرایطی که به جهت اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه کشور و ملت ایران اسلامی حادث شده را تکیه بر اقتصاد درون‌زا اعلام کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این مورد فرمایشات بسیار زیادی دارند که باید چراغ راه قرار گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تولید ثروت و استفاده از پتانسیل‌های داخلی را رمز پیروزی در برابر توطئه‌های دشمن و تحریم‌ها دانست و عنوان کرد: هر کدام از مناطق کشور و استان‌ها برای خود مزیت‌های اقتصادی دارند که باید ضمن حمایت از پتانسیل‌ها زمینه توسعه هر چه بیشتر آن‌ها را هم فراهم کنیم.

فرخی‌میکال چای ایرانی را از دیرباز تاکنون یکی از مزیت‌های کشور و البته شهرستان لاهیجان ذکر کرد و با بیان اینکه معضلاتی که صنعت چای را تهدید می‌کند همواره برای وی اهمیت ویژه‌ای داشته است افزود: ایجاد کمیته چای از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که بنده در بدو پذیرش مسئولیتم در مجلس پیشنهاداتی در مورد آن ارائه دادم.

وی ضمن درخواست از تمام دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی، فعالان بازار و سندیکای چای برای بررسی راه‌های توسعه صنعت چای و اینکه این صنعت وارد بورس شود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باید چای به عنوان کالای اساسی تلقی شود از طرفی برای ورود چای به بورس باید تحقیقات عملی و عملیاتی ویژه‌ای انجام شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه اگر چای با یک تحقیق عملی وارد بورس شود دیگر کشاورز چایکار برای دریافت مطالباتش اینقدر انتظار نخواهد کشید ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای کاشت، داشت و برداشت که همه این‌ها به رونق صنعت چای ختم می‌شود از دیگر مزیت‌های مهم این اقدام به شمار می‌آید.

فرخی‌میکال تلاش دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای رسیدن به کشاورزی صنعتی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه با وجود تمام این اقدامات هنوز کشاورزان و چایکاران به شکل سنتی عمل می‌کنند افزود: آن انگیزه مضاعفی که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد در این وضعیت موجود در بخش کشاورزی وجود ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس قیمت امروز یک کیلوگرم چای خشک در بازار را حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و با تأکید بر اینکه سود این صنعت باید نصیب کشاورز چایکار هم بشود گفت: حتی کارخانه‌داران هم از این وضعیت سود زیادی نمی‌برند و سود صنعت چای بیشتر به بخش بازرگانی آن برمی‌گردد.

وی تبدیل تفکر سنتی به تفکر مدرن در بحث صنعت چای و گرایش دادن کشاورزان چایکار گیلانی به این سمت و سو را هدفی که باید با جدیت پیگیری شود تلقی کرد و اظهار داشت: وارد شدن صنعت چای به بورس هم این محصول مهم را به عنوان کالای اساسی در کشور مطرح می‌کند و هم سود بازرگانی عاید کشاورزان چایکار می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس استقبال از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلفی نظیر کشاورزی، چای، صنعت و گردشگری که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند را هدف خود اعلام کرد و بیان داشت: ما با آغوش باز سرمایه‌گذاران را در شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل می‌پذیریم و با همه توان از آنان حمایت به عمل می‌آوریم.

فرخی‌میکال قرار دادن کشاورز و فعالیت‌های کشاورزی در صدر فعالیت‌های اقتصادی را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه کشاورز نباید در پائین‌دست اقتصاد حضور داشته باشد خاطرنشان کرد: حفظ صنعت چای ایرانی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی از جمله نکاتی است که باید تا دیر نشده برای آن راهکاری اتخاذ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − یک =