پرداخت ۳۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران /‌ باغات مخروبه چای احیاء شدند

0 55

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت بخش دیگری از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر حدود ۳۰۰ هکتار از باغات چای مخروبه احیاء شدند.

عصر کاسپین/ حبیب جهانساز پرداخت بخش دیگری از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مطالبات باقیمانده به‌شکل تدریجی به حساب کشاورزان واریز می‌شود اظهار داشت: در روزهای گذشته چیزی در حدود ۱۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران به حسابشان واریز شد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه با احتساب این مبلغ پرداختی بیش از ۸۰ درصد مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت شده است عنوان کرد: روند چیدن برگ سبز چای و خرید تضمینی از کشاورزان دو استان ادامه دارد از طرفی دولت هم تاکنون در بحث پرداخت قدرالسهم خود مساعدت و اهتمام ویژه‌ای داشته است.

جهانساز با تأکید بر اینکه با واریز ۱۲ میلیارد تومان اشاره شده تاکنون ۳۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و به حساب عابر بانک آنان واریز شده است تصریح کرد: امسال تاکنون ۹۳ هزار و ۳۴۵ تن برگ سبز چای از توسط چایکاران گیلان و مازندران برداشت و به کارخانجات چایسازی تحویل داده شد.
وی نوع برگ سبز برداشت شده توسط چایکاران گیلان و مازندران را نیز برشمرد و با تأکید بر اینکه طبق آمارهای موجود ۵۶ هزار و ۷۸۱ تن معادل ۶۰ درصد برگ سبزها درجه یک و مابقی درجه ۲ بوده‌اند گفت: سالانه چیزی حدود ۱۰۰ هزار تن چای خشک در کشور مصرف می‌شود و چای ایرانی هم جایگاه خود را بین مردم به‌دست آورده است.

رئیس سازمان چای کشور تقویت هر چه بیشتر ارزش و جایگاه چای ایرانی در بین خانواده‌ها را لازم و ضروری تلقی کرد و با بیان اینکه این امر در سال مزین به جهش تولید بیشتر از همیشه دنبال می‌شود تصریح کرد: صنعت چای برای ۵۰۰ هزار نفر به شکل مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

جهانساز بازگشت باغات رهاشده به چرخه تولید را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه افزایش تولید ملی از جمله رویکردهای سازمان چای در راستای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود اظهار داشت: این سازمان با تدوین برنامه‌های مدون و با تسهیلات صندوق حمایت از توسعه چای برای بازگشت باغات رها شده به چرخه تولید تلاش می‌کند.

وی همراهی و همکاری چایکاران در جهت رعایت کامل اصول برگ چینی و برداشت صحیح برگ سبز و کمک به مدیران کارخانجات چایسازی را نیز لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: تمام تلاش ما این است که با هدفگذاری و هدایت چایکاران برای تولید بیشتر و بهتر شاهد تولید چای مرغوب و باکیفیت در سال مزین به جهش تولید باشیم.

رئیس سازمان چای کشور از کمتر شدن تغییر کاربری‌های اراضی باغی سخن گفت و با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده ۳۰۰ هکتار از باغات چای مخروبه احیاء شده‌اند افزود: باغات چای از منابع صندوق تخصصی چای بیمه‌ شده‌اند از طرفی در راستای حمایت از کشاورزان ۷۰ درصد از بیمه چایکار توسط دولت پرداخت می‌شود.

جهانساز همدلی و همکاری چایکاران و صاحبان کارخانجات فرآوری و تولید چای خشک در بحث خرید تضمینی برگ سبز چای را رویکردی مفید و اثرگذار دانست و عنوان کرد: ۵۵ هزار چایکار گیلانی و مازندرانی در عرصه صنعت چای فعالیت می‌کنند از طرفی چای اولویت برخی از مناطق محسوب می‌شود و اقتصاد مردم به آن وابسته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =