پیش‌بینی افزایش تولید برنج در گیلان؛ بسیج مهندسین کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی وارد عمل شد

0 161

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گیلان از پیش‌بینی افزایش تولید برنج در گیلان خبر داد و گفت: آمارهای دقیق افزایش تولید برنج به زودی هم اعلام می‌شود.

عصر کاسپین/ سرهنگ دوم پاسدار مرتضی مرادی یا تاکید بر تلاش بسیج مهندسین کشاورزی سپاه گیلان برای تحقق امنیت غذایی کشور و تولید محصولات استراتژیک کشاورزی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال تولید برنج در مزارعی که طرح بسیج همگام با کشاورز در آن‌ها اجرا شده افزایش پیدا کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان اجرای طرح ویژه برنج در قالب برنامه جامع بسیج همگام با کشاورز در سطح ۹۷۰ روستای استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: هنوز فرم‌های تکمیلی و پایش مزارع توسط کارشناسان و مهندسان به پایان نرسیده است و امیدواریم تا ۱۵ یا ۲۰ روز آینده فرم‌ها تکمیل شوند.

مرادی ارائه خدمات به کشاورزان و شالیکاران استان گیلان در قالب اجرای طرح بسیج همگان با کشاورز در طول فصل زراعی را رویکرد مهم سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس خواند و تصریح کرد: امسال در موعد برداشت محصول برنج از شالیزارهای گیلان با بارش‌های متوالی باران مواجه شدیم که مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بارش شدید و سیل‌آسای باران در هفته‌های اخیر بر روند تولید برنج استان گیلان آثار مخربی را برجای گذاشته است ابراز داشت: افزایش هزینه درو محصول شالی یکی از تبعات منفی شرایط جوی ناپایدار است زیرا امسال به علت بارش شدید باران امکان درو مکانیزه تمام شالیزارها وجود نداشت.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بارش شدید باران بر روی کمیت تولید برنج تأثیر چندانی ندارد اثر منفی آن بر روی کیفیت محصول تولید شده را مورد توجه قرار داد و افزود: افزایش استحصال برنج خورد شده یکی از موضوعاتی است که به جهت بارش باران خسارت‌هایی را به کشاورزان وارد می‌سازد.

مرادی پیش‌بینی افزایش ۹ تا ۱۱ درصدی تولید برنج در مزارع طرح بسیج همگام با کشاورز استان گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه هنوز فرم‌های مربوط به این موضوع تکمیل نشده است خاطرنشان کرد: تا ۱۵ یا ۲۰ روز دیگر نتیجه قطعی میزان افزایش عملکرد تولید برنج در مزارع استان به اطلاع عموم می‌رسد.

وی از مشارکت و همراهی مستمر سازمان جهاد کشاورزی و مؤسسه تحقیقات برنج با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان جهت اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در استان سخن گفت و اظهار داشت: با اجرایی شدن چنین طرح‌هایی امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق هرچه بیشتر منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس، جهاد سازندگی در کنار سپاه قرار نمی‌گرفت نمی‌توانستیم جنگ را اداره کنیم ابراز داشت: اجرایی کردن طرح بسیج همگام با کشاورز از جمله مهم‌ترین اهداف مورد نظر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + چهار =