کشف اشیای دوره اشکانیان در گیلان؛ ۳۰۰۰ اثر تاریخی در استان شناسایی شد

0 166

معاون مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: ۱۳ شی به‌جامانده از دوره اشکانیان در گیلان کشف شد.

عصر کاسپین/ ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران از کشف ۱۳ شیء به‌جامانده از دوره اشکانیان در استان گیلان از یک حفار غیرمجاز خبر داد و اظهار داشت: در زمان حاضر ۳ هزار اثر تاریخی در استان گیلان شناسایی شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد: ۶۵ درصد از آثار تاریخی شناسایی‌شده در استان گیلان محوطه‌های باستانی هستند که موضوع مذکور از قدمت بالای مناطق مختلف این استان حکایت دارد.

جهانی با بیان اینکه اشیای کشف‌شده دوره اشکانی توسط حفاران غیرمجاز از محوطه‌های باستانی گیلان به دست آمده است گفت: این اشیای دوره اشکانی شامل دو سنگ‌وزنه و مهره هستند که از گورستان‌های باستانی کشف شده‌اند.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: ۱۳ شیء به‌جامانده از دوره اشکانیان امروز در قالب یک کوله‌پشتی، پس از کسب دستور قضایی از خانه یک حفار غیرمجاز در خشکبیجار رشت به دست آمد.

جهانی با تأکید بر اینکه گیلان با دارا بودن هزار و ۱۷۳ اثر ثبت‌شده ملی، در رتبه چهارم کشوری به‌لحاظ تراکم آثار تاریخی قرار دارد تصریح کرد: صیانت از آثار ارزشمند ثبت‌شده در فهرست آثار ملی از وظایف ذاتی همه دستگاه‌هاست و همه باید در حفاظت از این آثار تلاش کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =