۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند در کشور اختصاص یافت

0 34

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند در کشور خبر داد و گفت: استان‌های شمالی نظیر گیلان در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند.

عصر کاسپین/ سید کاظم دلخوش‌ اباتری چالش‌های عدیده و مشکلاتی که در بخش ساماندهی زباله و پسماند در سراسر کشور از جمله در گیلان وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند در کشور اختصاص پیدا کرده است که باید از این منابع استفاده شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رایزنی‌های لازم برای اختصاص سهم بیشتری از تسهیلات مدیریت پسماند به استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بحث زباله، پسماند و سرریز فاضلاب‌ها به سمت رودخانه‌ها از جمله مشکلاتی هستند که به شدت زیست‌بوم و محیط‌زیست گیلان و شهرستان‌های مختلف آن را تهدید می‌کند.

دلخوش ‌اباتری برنامه‌هایی که در راستای ساماندهی حوزه آبخیز صومعه‌سرا انجام شده را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه وی در این مورد پیگیری‌های زیادی داشته است تصریح کرد: تمامی رودخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا ساماندهی شده‌اند از طرفی باید برای ممانعت از ورود زباله به حوضه‌های آبخیز آن برنامه‌ریزی کنیم.
وی از نصب تله‌های رسوب‌گیر در راستای جلوگیری از ورود و انباشت زباله و رسوبات به حوزه‌های آبخیز استان گیلان سخن گفت و با اشاره به اینکه این تله‌ها به تنهایی کاربرد لازم را ندارند ابراز داشت: رهاسازی زباله از سوی مسافران و یا ورود آلاینده‌ها به رودخانه‌ها از جمله مشکلاتی است که در گیلان با آن مواجه هستیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس استفاده از گروه‌های مردم نهاد و جوامع محلی و بومی برای حفظ، نگهداری و صیانت از تالاب‌ها را امری لازم و ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: بیکاری از جمله چالش‌های کشور و استان گیلان است که می‌توان ضمن توجه به داشته‌های گردشگری در جهت رفع آن اقدامات مؤثری انجام داد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اقتصاد مقاومتی را از جمله موضوعات مطرحی که مورد تأکید مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بوده است دانست و ابراز داشت: اقدامات دستگاه‌ها در این حوزه آن‌چنان که باید مطلوب نبوده است و باید به شیوه‌ای در این مورد عمل کنیم که به سبب آن مشکلات اشتغال و بیکاری حل و فصل شوند.

دلخوش ‌اباتری با بیان اینکه استان گیلان در سال‌های گذشته به علت موهبت‌های خدادادی، سرسبزی و طبیعت زیبا همواره مورد کم توجهی‌ قرار گرفته است خاطرنشان کرد: با تشکیل و ایجاد ستاد اشتغال در هر کدام از استان‌های کشور می‌توان به نحو قابل توجهی بر معضل ملی بیکاری جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی فائق آمد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تشدید تحریم‌های همه جانبه از سوی دشمن را نیز متذکر شد و با اشاره به اینکه در این میان بخش تعاون می‌تواند به اشتغالزایی و اقتصاد کشور کمک شایان توجهی داشته باشد ابراز داشت: برای حل معضل بیکاری در کشور باید وفاق استانی در همه بخش‌ها بین مردم و مسئولان شکل بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 15 =