۱۵۰ میلیارد تومان پروژه برق منطقه‌ای تا پایان سال در گیلان اجرایی می‌شود

0 32

استاندار گیلان با بیان اینکه تابستان امسال با حداقل خاموشی روبه‌رو بودیم گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه برق منطقه‌ای تا پایان سال در گیلان اجرایی می‌شود‌.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای بخش شمالی شهر رشت و شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی که در جهت جهش تولید هستند برای مردم آثار و برکات فراوانی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در تابستان امسال با حداقل خاموشی روبه‌رو بوده که این مهم با تلاش دست‌اندرکاران این حوزه محقق شده است گفت: برای اجرای پروژه‌های افزایش ظرفیت پست برق شهرستان‌های رشت و آستانه اشرفیه بیش از ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اجرای این پروژه‌ها را موجب رفع مشکلات ناشی از افت فشار برق و پایداری برق مشترکان خانگی و تجاری عنوان کرد و افزود: اجرای پروژه‌هایی که نتیجه آن در زندگی مردم ملموس‌تر باشد حلاوت ویژه‌ای دارد.
زارع با اشاره به اینکه این پروژه در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری رسیده است خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان سال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه برق منطقه‌ای استان اجرایی شود که بخش اعظم آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

برای اجرای پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتور پست رشت شمالی از ۳۰ مگاولت آمپر به ۴۰ مگاولت آمپر اعتباری بیش از ۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

برای اجرای پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست برق آستانه اشرفیه از ۶۰ مگاولت آمپر به ۸۰ مگاولت آمپر ۱۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

گفتنی است که در نخستین روز از هفته دولت در گیلان یک واحد تولیدی که در زمینه تولید تیوپ پلاستیکی و پمپ دستی غلیظ‌پاش فعالیت می‌کند با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر نیز در شهر صنعتی رشت به بهره‌برداری رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + سیزده =