۱۷۰ واحد صنعتی جدید امسال در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

0 42

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بهره‌برداری ۱۷۰ واحد صنعتی جدید تا پایان سال در استان خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها، بیش از ۲ هزار نفر مشغول به‌کار می‌شوند.

عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش امروز در نشست تجلیل از برگزیدگان عرصه صنعت و معدن استان گیلان از افتتاح بیش از ۲۳ طرح صنعتی کوچک و بزرگ با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۴۸ میلیارد تومان به‌مناسبت هفته دولت در گیلان خبر داد و اظهار داشت: هزار و ۱۶۷ نفر در این واحدها مشغول به‌کار می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه چرخه تولید در این استان با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن و بحران کرونا همچنان پویا و فعال است خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد مفتول‌های مسی کشور در گیلان تولید می‌شود و تنها تولید‌کننده صفحه کلاچ و جعبه فرمان برقی در کشور هستیم.

دلق‌پوش با اشاره به سوابق گیلان در عرصه تولید با همت تولیدکنندگان و فرماندهان نبرد اقتصادی افزود: در شرایطی که تمام جهان درگیر کرونا و کشف واکسن این ویروس است، ما نیز به همت تولیدکنندگان دارویی و متخصصان این حوزه در گیلان توانستیم به یکی از داروهای موثر در درمان دست پیدا کنیم و این از برکات نظام جمهوری اسلامی است.
وی از بهره‌برداری ۱۷۰ واحد صنعتی جدید تا پایان سال ۹۹ در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های مذکور سرمایه‌گذاری شده و با افتتاح این طرح‌ها، بیش از ۲ هزار نفر مشغول به‌کار می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه ۱۸۰ واحد صنعتی نیمه‌تمام نیز درحال تکمیل است خاطرنشان کرد: این طرح‌ها بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که از سازمان صمت گیلان مجوز تاسیس گرفتند و با تکمیل آن‌ها برای ۶ هزار و ۵۸۹ نفر از جوانان شغل ایجاد می‌شود.

دلق‌پوش به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در ۳۵ شهرک و یک شهرک صنعتی در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: پیش از پیروزی انقلاب تنها ۶۰ واحد صنعتی در گیلان فعالیت داشتند اما امروز فعالیت‌ها زیادتر شده و اگر یک واحد قدیمی به هر دلیلی دچار زوال و تعطیل شد ولی در کنار آن صدها واحد صنعتی جدید با تکنولوژی مناسب در استان احداث شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 17 =