۴۸۰ برنامه هفته دفاع مقدس در رشت برگزار می‌شود

0 54

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از افتتاح ۱۰ واحد مسکن محرومان در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۸۰ برنامه مختلف برای این ایام درنظر گرفته شده است.

عصر کاسپین/ سرهنگ پاسدار سید اکبر قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشریح برنامه‌های مناسبتی درنظرگرفته شده برای این ایام، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار داشت: فرا رسیدن گرامیداشت هفته دفاع مقدس را به تمام خانواده معزز شهدا و ملت بصیر ایران تبریک می‌گویم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه هفته دفاع مقدس نورانی‌ترین دوران تاریخ ایران اسلامی است افزود: در دوران دفاع مقدس درس شجاعت و ایستادگی با دست خالی مقابل ستمگران را آموختیم و عظمت ملت ایران را جهانیان در آن دوران مشاهده کردند و در مقابل ما سر تعظیم فرود آوردند.

وی همت والا و غیرت انقلابی جوانان کشور که در دفاع مقدس جهاد فی سبیل‌الله کردند را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دفاع مقدس شعار ما می‌توانیم را باور و عمل کردیم و امسال نیز در چهلمین سالگرد دفاع مقدس شعار «ما قوی هستیم» را با صدای رسا به جهانیان اعلام می‌کنیم.
قاسمی با بیان اینکه طبق اعلام مقام معظم رهبری، دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب راه انداخت اما باعث تقویت روحیه انقلابی مردم شد بیان کرد: هدف آمریکا و دشمنان حذف انقلاب اسلامی و قداست اسلام و ایران بود لذا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب تا اسلام هست دشمنی هم هست و دفاع مقدس دفاع از سرزمین ایران بود و برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: جهاد در راه خدا که رزمندگان ما با تمسک به قرآن و اهل بیت آن را انجام دادند، معنویت حاکم در جبهه‌ها، استقامت فرماندهان و رزمندگان در آن دوران، شهادت‌طلبی، قاطعیت و شیوه فرماندهی امام(ره) در آن دوران، حضور زنان در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها و دفاع دیروز و پایداری آن تا امروز از جمله ویژگی‌های دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس با محوریت اسلام شروع شد خاطرنشان کرد: عوامل پیروزی ما در دوران دفاع مقدس مدیریت حکیمانه امام(ره) در صحنه داخلی، بین‌المللی و منطقه‌ای با حذف لیبرال‌های طرفدار بیگانه و تقویت روحیه ارتش و سپاه و بسیج و استقامت مردم برای تحمل مسائل جنگ و وحدت و انسجام بین رزمندگان و مردم است.

قاسمی اشتباهات استراتژیک صدام را عامل دیگر پیروزی رزمندگان کشور در دوران دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ مرجع است و آنطور که مقام معظم رهبری فرمودند ۸ سال جنگ تاریخ ما را تضمین می‌کند و تمام خرده فرهنگ‌های غلط را به حاشیه می‌راند و مورد پذیرش آحاد جامعه نیز قرار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه تعداد شهدا به تفکیک استان‌ها بیانگر مشارکت تمام مردم ایران در دوران دفاع مقدس است گفت: مردم گیلان در دوران دفاع مقدس ۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند و اگر خودباوری ملت ایران نبود حتماً جنگ به‌نفع دشمن تمام می‌شد و امام(ره) روحیه خودباوری را بین جوانان تقویت کرد تا دشمنان نتوانند ما را شکست دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر روحیه دوران دفاع مقدس را حفظ می‌کردیم مشکلات اقتصادی فعلی در جامعه حاکم نبود افزود: برای حل مشکلات اقتصادی باید روحیه دوران دفاع مقدس را بین خود تقویت کنیم و چه بسیار دانشمندانی که در آن دوران با دانش، خون و قلم خود به ایران اسلامی کمک کردند و بازگشت به دستاوردهای دفاع مقدس راه‌حل مشکلات فعلی کشور است.

قاسمی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس به ما آموخت برای حفظ امنیت نباید دل به کمک اجنبی ببندیم و امنیت ما به بیرون از مرزها برنمی‌گردد افزود: تنها راه پیروزی، مقاومت است و ما با همین شعار در آن دوران پیروز شدیم و امروز تئوریسین‌های نظامی در دنیا پی بردند که برای فتح ملت‌ها باید عقاید آنها را تسخیر کنند لذا در قالب جنگ نرم به‌دنبال تغییر عقاید ما هستند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: عیب واقعی این است که جوان کشور تصور کند راهی جز پناه بردن به دشمن و تسلیم شدن ندارند و عده‌ای در داخل به‌دنبال این قضیه هستند که بزرگترین خیانت در حق ملت محسوب می‌شود زیرا دشمن هرگز مشکلات ما را حل نمی‌کند و حتی اوضاع را بدتر می‌کند لذا باید مراقب باشیم که حرف دشمن را در پیاده نکنیم.

وی از برگزاری بیش از ۸۰ برنامه محوری و ۴۰۰ برنامه ریز در هفته دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم در سطح شهرستان رشت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اقشار و دستگاه‌های اجرایی این برنامه‌ها را در دستور کار دارند و نخستین برنامه ما نیز با شعار اقتدار، ولایتمداری و همبستگی ملی و با برگزاری همایش تجلیل از ۱۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس آغاز می‌شود.

قاسمی نشست گفت‌وگو محور در فضای مجازی جهت پاسخ به شبهات و نواختن زنگ دفاع مقدس به‌صورت نمادین در شبکه شاد را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در رشت عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری مسابقات و برپایی موکب دفاع مقدس، نشست‌های بصیرتی، مسابقات تیراندازی، جشنواره صنایع دستی و برگزاری یادواره دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در رشت است.

وی با اشاره به برنامه‌های روز سوم هفته دفاع مقدس در رشت خاطرنشان کرد: برگزاری میز خدمت در محلات آسیب‌پذیر رشت، تقدیر از ۲۴۰ فرهنگی بسیجی در مدارس و اهدای ۱۵۰ عدد بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند و رفتن به گلزار شهدای رشت و تجدید پیمان با آنها و حضور معنوی در منزل خانواده شهدا را در این ایام در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افتتاح دو پایگاه مقاومت بسیج در رشت و برگزاری نشست‌های بصیرتی در هفته دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: سپاه شهرستان رشت در هفته دفاع مقدس امسال ۱۰ واحد مسکن محرومان را افتتاح و تحویل مددجویان کمیته امداد خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 3 =