آتش‌سوزی گسترده ۶ واحد مسکونی در رشت/ ۲ نفر از زیر آوار نجات پیدا کردند

0 36

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آتش‌سوزی ۶ واحد منزل مسکونی در بلوار امام رضا(ع) خبر داد و گفت: مأموران آتش‌نشانی ۲ نفر را از زیر آوار نجات دادند.

عصر کاسپین/ شهرام مؤمنی با بیان اینکه ساعت ۱۶ و ۴۴ دقیقه امروز شهروندان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و خبر از یک فقره آتش‌سوزی در بلوار امام رضا(ع) کوچه ابوذر طالبانی فرعی ششم رشت دادند اظهار داشت: در مجموع ۶ باب منزل مسکونی به علت این حریق آسیب دیده و سه نفر هم دچار سوختگی شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از اعزام ۱۶ دستگاه خودروی اطفاء حریق، ۴۸ نفر نیرو و افسران ارشد به محل آتش‌سوزی واقع در بلوار امام رضا(ع) خبر داد و عنوان کرد: تیم‌های آتش‌نشانی وقتی به محل حادثه رسیدند سه باب منزل مسکونی به شکل کامل سوخته و شدت حریق آن هم بسیار شدید بود.

مؤمنی با بیان اینکه سقف منازل در محل حادثه به هم چسبیده بوده و همین عامل باعث سرایت حریق به دیگر منازل مسکونی شده است تصریح کرد: با وجود تمام تلاش‌های اکیپ‌های آتش‌نشانی برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن و با توجه به حجم بالای حریق دو منزل مسکونی دیگر هم اسیر شعله‌های آتش شدند.
وی با تأکید بر اینکه سربندی دو منزلی که بعداً حریق به آنان سرایت کرده خسارت دیده و مجموع سربندی‌هایی که در حریق امروز بلوار امام رضا(ع) رشت آسیب دیدند به ۶ باب منزل مسکونی رسید ابراز داشت: در یکی از ساختمان‌ها که به شکل دوبلکس بود حریق به طبقات بالای آن سرایت کرد و یک خانم ۷۲ ساله در شعله‌های آن گرفتار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اینکه این خانم ۷۲ ساله دچار معلولیت مختصری بوده و برای همین نتوانسته خود را به موقع از حریق دور کند اظهار داشت: فرزند وی که قصد کمک به مادرش را داشت هم با ورود به داخل منزل در دود غلیظ و آتش گیر کرد به همین علت هر دوی آن‌ها دچار سوختگی شدند.

مؤمنی نخستین اقدام تیم امداد و نجات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت را نجات هر دو فرد از زیر آوار و آتش اعلام کرد و بیان داشت: خانم ۷۲ ساله چیزی حدود ۶۰ درصد سوختگی دارد و در حال حاضر به بیمارستان ولایت رشت منتقل شده و پسر حدوداً ۳۵ ساله وی هم از ناحیه دو دست حدوداً ۸ درصد دچار سوختگی شده است.

وی از مصدومیت یکی از آتش‌نشانان خبر داد و با تأکید بر اینکه به علت ریزش آوار، آتش‌نشان مذکور از ناحیه دست و پا حدوداً ۱۵ درصد دچار سوختگی شده است عنوان کرد: وضعیت جسمانی آتش‌نشان و فرزند خانم ۷۲ ساله خوب است اما وضعیت آن خانم به علت کهولت سن، درصد سوختگی زیاد و دیابتی بودنش کمی نگران کننده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه حریق ایجاد شده در بلوار امام رضا(ع) با تلاش پرسنل و اکیپ‌های آتش‌نشانی هم‌اینک خاموش و مهار شده است ابراز داشت: کلیه دستگاه‌ها، ماشین‌آلات و نیروهای آتش‌نشانی رشت با خاموش شدن آتش محل را ترک کرده و در حال حاضر در ایستگاه خود مستقر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − دوازده =