احتمال وقوع سیل در برخی نقاط گیلان؛ مردم در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند

0 28

مدیرکل هواشناسی گیلان ضمن هشدار مبنی بر احتمال وقوع سیل در مناطق کوهستانی، مرکز و شرق استان گفت: مردم در محدوده رودخانه‌ها اتراق نکنند.

عصر کاسپین/ محمد دادرس از ناپایداری هوا تا روز پنج‌شنبه در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: این سامانه بارشی تا روز پنج‌شنبه در استان گیلان فعال است و شرایط جوی نیز ناپایدار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تشدید بارش‌ها از غروب فردا یعنی روز دوشنبه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها فعالیت این سامانه بارشی از غروب فردا تا اواخر وقت سه‌شنبه شدت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به‌شدت بارش‌ها در دو روز آینده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست گفت: بارش شدید در برخی مناطق گیلان به‌ویژه در مناطق کوهستانی خطراتی از جمله بالا آمدن آب رودخانه‌ها را در پی دارد.
دادرس خطرات احتمالی ناشی از بارش شدید باران در برخی مناطق استان گیلان را برشمرد و عنوان داشت: با توجه به بالا آمدن سطح آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها از مردم درخواست داریم که به‌هیچ‌عنوان در محدوده رودخانه‌ها استقرار نیابند‌.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با ابراز اینکه احتمال وقوع صاعقه و رعد و برق نیز وجود دارد لذا مردم استان از بودن در فضای آزاد خودداری کنند بیان کرد: دمای هوا در استان به‌طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ درجه افت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شدت فعالیت این سامانه بارشی در مناطق کوهستانی، مرکز و شرق استان گیلان بیشتر خواهد بود افزود: طبق پیش‌بینی‌ها مرکز و شرق گیلان و سواحل انزلی بیشتر از سایر نقاط تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به‌دنبال هشدار اداره‌کل هواشناسی استان مبنی بر بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها از اواخر امروز تا ۱۵ مهر، از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 12 =