اهتمام مسئولان جهت ایجاد آرامش بین خانوارهای سیل‌زده تالش؛ بسته‌های معیشتی در منطقه توزیع می‌شود

0 59

فرماندار شهرستان تالش از اهتمام و عزم جدی مسئولان جهت ایجاد آرامش در بین خانوارهای سیل‌زده خبر داد و گفت: بسته‌های معیشتی بهزیستی بین سیل‌زدگان تالش توزیع می‌شود.

عصر کاسپین/ عیسی مهدوی امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان تالش با بیان اینکه مسئولان جهت ایجاد آرامش در بین خانوارهای سیل‌زده تالش اهتمام و جدیت دارند اظهار داشت: تا چند روزه آینده بسته‌های معیشتی بهزیستی وارد تالش می‌شود و آن‌ها را در بین مردم توزیع می‌کنیم.

فرماندار شهرستان تالش با تاکید بر اینکه از زمان جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف این شهرستان دستگاه‌های خدماتی مشغول کمک به مردم و سیل‌زدگان هستند عنوان کرد: بازدیدها از مناطق آسیب‌دیده شهرستان تالش همچنان ادامه پیدا می‌کند و پیگیر مطالبات سیل‌زدگان و رفع مشکلات آنان هستیم.

مهدوی حضور دستگاه‌های اجرایی در منطقه برای برطرف کردن خسارت‌های ناشی از سیلاب در تالش را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر به شکل تقریبی معضل قطع شدن جریان آب، برق، گاز راه دسترسی مردم برطرف شده و مشکل روستاهای باقیمانده هم تا چند روزه آینده برطرف می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این جلسه استمرار فرآیند کمک‌رسانی به خانواده‌ها و مردم سیل‌زده شهرستان تالش را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در نقاط دور افتاده، کوهستانی و صعب‌العبور تالش اهالی و مردم همچنان از مسئولان و دست‌اندرکاران انتظار کار و رسیدگی دارند.

امیر مرادی با بیان اینکه حجم خسارت‌های ایجاد شده در شهرستان تالش بسیار زیاد است جبران این آسیب‌های وارده را در اسرع وقت لازم و ضروری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر و با کمک راهداری همه مسیر‌هایی که به علت سیلاب در تالش مسدود شده بودند رفع انسداد و آماده تردد شده است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه اگر مشکل کنترل سیلاب برطرف نشود امکان مدفون شدن روستاها در حادثه‌های بعدی بالا است اظهار داشت: با استفاده از دانش زمین‌شناسی می‌توانیم از بروز رخدادهای بعدی پیشگیری کنیم.

پانته‌آ گیاهچی ضمن برشمردن موقعیت جغرافیایی و اقلیمی گیلان در مورد نوع خاک و آب و هوای استان هم مطالبی عنوان کرد و ابراز داشت: خاک استان گیلان سست و جوان است و به علت اینکه حجم بارش باران در استان بسیار است به همین دلیل با پدیده زمین لغزه و فرونشست زمین مواجه هستیم.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان انجام مطالعات دقیق علمی و تحقیقاتی را در راستای جلوگیری از حجم خسارات وارده بر اثر بلای طبیعی نظیر سیلاب‌ها و زمین‌لرزه را ضروری خواند و اظهار داشت: باید قبل از اجرای هر طرح و پروژه‌ای نگرش زمین‌شناسی در آن وجود داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =