تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌ها از فردا در گیلان/ واحدهای صنفی متخلف پلمب می‌شود

0 19

استاندار گیلان از تشدید نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف از فردا در این استان خبر داد و گفت: واحدهای صنفی متخلف پلمب می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان با بیان اینکه در ماه‌ها و هفته‌های گذشته دستورالعمل‌هایی را مشخص و به‌عنوان مصوبات قانونی ابلاغ کرده است اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطالبه عمومی است و همه باید به این قوانین احترام بگذارند تا شاهد آسیب حداقلی ناشی از کرونا باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به تشدید بازرسی‌ها و برخورد قاطعانه با متخلفانی که مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند گفت: اگر اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند به‌طور قطع با اخطار و مجازات‌های قانونی روبه‌رو می‌شوند که این موضوع در صورت تکرار می‌تواند به پلمب محل کسب و آنها نیز منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها، بازرسان به‌طور قاطع با متخلفان و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کنند گفت: تشدید نظارت‌ها از فردا در دستور کار دستگاه‌های نظارتی قرار خواهد گرفت و این موضوع را به تمامی فرمانداران ابلاغ کردیم و هیچ کس حق کوتاهی در انجام وظایف محوله را ندارد.
زارع با بیان اینکه بر میزان رعایت دستورات بهداشتی در ادارات دولتی، مراکز عمومی و نهادهای انقلابی و همچنین در بخش‌های حمل و نقل به‌صورت جدی نظارت می‌شود بیان کرد: رعایت دستورات بهداشتی یک دستور ملی است و همه ملزم به رعایت آن هستند و در این راستا هیچ عذر و بهانه‌ای قبول نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر هفته یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک به علاوه تولیدات گروه‌های جهادی در گیلان تولید می‌شود و در این زمینه کمبود نداریم افزود: اگر کسی دستورات بهداشتی را رعایت نکند قاطعانه با او برخورد خواهد شد زیرا بهانه‌هایی نظیر کمبود یا نبود ماسک قابل پذیرش نیست و ماسک با کیفیت در مراکز مختلف به‌وفور یافت می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر تسریع در روند اطلاع‌رسانی درباره برخوردهای قانونی و پلمب واحدهای متخلف خاطرنشان کرد: حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری پرهیز شود و در صورت لزوم باید تمام پروتکل‌ها به‌طور دقیق رعایت شود زیرا این کار بهترین قدردانی ما از کادر درمانی محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مهار کرونا نیازمند یک عزم همگانی بوده و تنها از عهده کادر بهداشت و درمان برنمی‌آید بیان کرد: با توجه به احتمال ورود مسافر به استان، برپایی اجتماعات، چادر و کمپ ممنوع است و به هیچ وجه اجازه برپایی چادر در هیچ نقطه‌ای از شهرها و روستاها داده نمی‌شود.

زارع با بیان اینکه در اربعین امسال هیچگونه راهپیمایی برگزار نمی‌شود ابراز داشت: حرکت دسته‌جات نیز ممنوع است و مراسمات برگزار شده در خانه‌ها نیز باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی باشد و از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما نیز بهره بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =