تولیدکنندگان گیلانی به فناوری تولید پارچه “بایکو” دست یافتند

0 37

رئیس صمت گیلان از مخالفت این سازمان با تغییر کاربری اراضی و تأسیسات صنعتی استان خبر داد و گفت: تولیدکنندگان گیلانی به فناوری تولید پارچه “بایکو” دست پیدا کردند.

عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در نشست هم‌اندیشی شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت بالای صنعتگران گیلانی در کمک به بخش سلامت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با هرگونه تغییر کاربری اراضی و تأسیسات صنعتی در گیلان مخالفت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ممانعت از تغییر کاربری اراضی و تأسیسات صنعتی در استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: استان گیلان از ابتدای امسال تاکنون پیشرفت خوبی در بحث تولید ماسک داشته است از طرفی به زودی بستر تولید پارچه مِلت بِلون ویژه تولید ماسک‌های بهداشتی در استان فراهم می‌شود.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه در حالت فعلی و با توجه به محدودیت طبیعی، گیلان نیازمند زمین‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید در حوزه تولید است تصریح کرد: در جلسات مختلف زیربنایی گیلان همواره چالش کمبود اراضی صنعتی استان مطرح شده و برای آن برنامه‌ریزی‌هایی هم انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سازمان صمت استان گیلان با همکاری دستگاه‌های دیگر در حال پیگیری برای صدور مجوز ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی در گیلان جهت استقرار صنایع مادر است ابراز داشت: گیلان با راه‌اندازی دو واحد تولیدی پارچه‌های ماسک در این حوزه رکورددار است و قبل از آن تنها سه استان موفق به تولید پارچه ماسک شده‌ بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن اعلام این خبر که گیلان توانسته رتبه چهارم کشوری در تولید مواد اولیه ماسک به ویژه پارچه را به خود اختصاص بدهد خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان گیلانی به فناوری تولید پارچه “بایکو” از لایه‌های بهداشتی قابل استفاده در ماسک دست پیدا کرده‌اند که موفقیتی حائز اهمیت است.

دلق‌پوش از تولید روزانه پارچه بی‌بافت اسپان باند دو لایه و لایه وسطی ماسک به نام “بایکو” به همت بخش خصوصی در گیلان به میزان بیش از یک میلیون متر سخن گفت و اظهار داشت: صنعتگران گیلانی در کمک به بخش سلامت کشور ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و تلاش‌های آنان در ماه‌های اخیر به خوبی مؤید این موضوع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه پارچه‌های تولید شده بایکو در دو کارخانه برای تولید انواع ماسک سه لایه بهداشتی و به ویژه۹۵N با تیراژ بیش از پنج هزار عدد روزانه به مصرف می‌رسند افزود: سیم‌های مخصوص که برای انواع ماسک کاربرد دارد نیز هم‌اینک در هفت کارگاه استان گیلان تولید می‌شود.

دلق‌پوش فراهم شدن زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به شکل مستقیم در گیلان به جهت فعالیت کارگاه‌های تولید سیم مخصوص ماسک را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: تولید در شرایط تحریمی سخت است و دشواری‌های شیوع کرونا نیز بر کسی پوشیده نیست اما با تلاش فعالان حوزه تولید و تجارت و دیگران کمبودها مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه ۲ ماه است توزیع اقلام بهداشتی به وزارت صمت محول شده ایجاد رقابت در ارائه خدمات و کالای باکیفیت در این اقلام را از نتایج مثبت این اقدام ذکر کرد و افزود: در حال حاضر تولید در استان گیلان بیشتر از نیازهای آن است تا جایی که اقلام بهداشتی نظیر ماسک به وفور در دسترس مردم قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تولید پارچه مِلت بِلون برای تهیه ماسک بهداشتی تا هفته‌های آینده در استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: درصدد رفع مشکل انشعاب برق و ایجاد زیرساخت برای تولیدکننده این نوع پارچه در گیلان هستیم تا با ظرفیت تولید ۲۵۰ کیلوگرم به صورت روزانه به چرخه تولید کشور متصل شود.

دلق‌پوش حفظ موقعیت موجود صنعتی، تکمیل ظرفیت‌های خالی و توسعه و ایجاد ظرفیت‌های جدید را در استان گیلان راهبردی که مورد تأکید است خواند و اظهار داشت: به اعتقاد بنده هم‌اندیشی و همت عالی تمام اعضاء شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت درصد تحقق اهداف عالیه و مورد تأکید مقام معظم رهبری را افزایش می‌دهد.

وی اهمیت ثبت توانمندی‌های نخبگان و فعالیت تولیدی و خدمات فنی در سامانه توانیران(tavaniran.ir) را نیز متذکر شد و در مورد مزیت‌های آن بیان داشت: با ثبت محصولات و تولیدات داخلی در این سامانه بدون شک از واردات کالاهای مشابه ساخت داخل و ورود تکنولوژی خارجی به کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 5 =