جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد انزلی افزایش یافت

0 41

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام خبر افزایش جذب سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی گفت: پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای جدید یکی از هدف‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

عصر کاسپین/ محمدولی روزبهان با بیان اینکه “در نیمه نخست امسال که مزین به سال جهش تولید است مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری جذب و محقق شده در منطقه آزاد انزلی رشد قابل توجهی داشته است” اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای جدید یکی از هدف‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پاسخ به این پرسش که “سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای کارآفرینی و یا توانمندسازی جوامع محلی منطقه چه اقداماتی انجام می‌دهد” عنوان کرد: اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه کارآفرینی و توانمندسازی جوامع محلی را می‌توان در محورهای مختلفی مورد اشاره قرار داد.

روزبهان برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ارتقاء کمی و کیفی دانش فنی نیروی مشغول به کار و نیروی آماده به کار را بخشی از اقدامات منطقه آزاد انزلی در راستای کارآفرینی خواند و تصریح کرد: اجرای این برنامه طبق توافقنامه‌های منعقده با نهادهایی نظیر فنی و حرفه‌ای، صنایع‌دستی و کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه “در سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از بانوان و علاقمندان به مشاغل مختلف به ویژه صنایع‌دستی دوره‌های مختلف آموزشی را گذرانده‌اند” افزود: در این میان توجه به صنایع‌دستی بومی نظیر حصیر و تنوع‌بخشی به محصولات آن، برگزاری دوره‌های مانند فرش‌بافی از نقاط عطف این دوره‌ها محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی انعقاد قراردادهایی با نهادهایی مانند صندوق کارآفرینی امید، وزارت کار و همکاری بانک‌های عامل را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تسهیلات مالی به منظور شروع کسب و کارهای جدید و یا گسترش کسب و کارهای موجود به فعالان این حوزه پرداخت می‌شود.

روزبهان حمایت از کارگاه‌های فرش‌بافی و طرح‌های بوم‌گردی را در منطقه آزاد انزلی مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سومین بعد از بخش سبد حمایتی و تشویقی سازمان منطقه آزاد انزلی ارائه خدمات مشاوره‌ای، بازاریابی، برگزاری نمایشگاه و فروش محصولات تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی منطقه در قالب بازارهای هفتگی است.
وی زمینه‌سازی و تسهیل در جهت حضور فعالان حوزه صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را یکی دیگر از برنامه‌هایی که سازمان منطقه آزاد انزلی به ویژه در سال جهش تولید دنبال می‌کند اعلام کرد و بیان داشت: صدور چهار مرحله صنایع‌دستی تولیدی ساکنان منطقه آزاد انزلی به کشورهای همسایه از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی توسعه فعالیت‌ها و امکانات مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای با علایق و سلایق ساکنان و مشاغل مورد نیاز واحدهای تولیدی و خدماتی منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این مدت با همکاری بخش صنعت، دهیاران و آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای اقدامات خوبی در این حوزه انجام‌ شده است.

روزبهان به بحث جذب سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی و دستیابی به اهداف مورد نظر در سال مزین به جهش تولید نیز اشاراتی کرد و ابراز داشت: افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی در حالی محقق شد که در دو ماهه نخست امسال به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا وضعیت کسب و کار به شکل تعطیل و نیمه فعال درآمده بود.

وی ارتقاء سطح کیفی امکانات آموزشی و خدماتی مدارس منطقه، عمران روستایی در قالب بهسازی نهرها و شبکه‌های آبیاری را از دیگر اقدامات منطقه آزاد انزلی خواند و ابراز داشت: توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است از روش‌های مختلف پیگیری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این سازمان اهمیت بسیار زیادی به بحث تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه می‌دهد اظهار داشت: بدون شک با اتصال راه‌آهن گیلان به منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین فعالیت‌های اقتصادی و تجاری منطقه ارتقاء پیدا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =