روند ابتلاء ‌به ‌کرونا در گیلان کاهشی نیست / ۵۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند

0 30

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری بودن ۳۰۰ بیمار کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد مردم استان ماسک نمی‌زنند.

عصر کاسپین/ ارسلان سالاری صبح امروز در حاشیه بازدید از یک بیمارستان در رشت با اعلام این مطلب که در حال حاضر ۵۰ درصد مردم استان ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی نمی‌گیرند از این وضعیت ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهم‌ترین عامل در افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان را عدم توجه جدی به رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی از سوی مردم اعلام کرد و بیان داشت: در مورد مراسم عزاداری ماه صفر نیز برگزاری مراسم در فضاهای سربسته ممنوع است از طرفی مردم هم باید برای شرکت در این مجالس ماسک بزنند.

سالاری کاهش مدت زمان حضور مردم در اجتماعات عزاداری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بدون شک راه مقابله با شیوع کرونا در وضعیت فعلی تنها عمل به نکات بهداشتی است اما این روزها مردم نه‌تنها از ماسک استفاده نمی‌کنند بلکه رعایت اصل مهم فاصله‌گذاری اجتماعی را هم جدی نمی‌گیرند.
وی تعطیلات آخر هفته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا مردم باید تا جایی که امکان دارد از سفرهای غیرضرور و ترددهای بی‌مورد خودداری کنند ابراز داشت: توصیه ما به مردم و تمام شهروندان گیلانی این است که اگر ناچار به تردد در اماکن عمومی هستند حتماً از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیشترین عامل ابتلاء گیلانی ها به ویروس کرونا را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد و با تأکید بر اینکه چنین روندی نگران‌کننده است اظهار داشت: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سه ماهه گذشته تعداد بیماران کرونایی استان بین عدد ۲۵۰ تا ۳۰۰ متغیر بوده است.

سالاری با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته روند ابتلاء مردم به ویروس کرونا در گیلان کاهشی نبوده است تصریح کرد: در حال حاضر و با تلاش شبانه‌روزی کادر درمان تعداد زیادی از بیماران کرونایی بهبود پیدا کرده و مرخص شده‌اند از طرفی روزانه حدود ۵۰ تا ۷۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − دو =