ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش تولید چای ایرانی؛ ترویج عملیات بهزراعی باغات گیلان و مازندران در دستور کار قرار گرفت

0 22

رئیس سازمان چای کشور ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش تولید چای ایرانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ترویج عملیات بهزراعی باغات چای گیلان و مازندران در دستور کار سازمان چای است.
عصر کاسپین/ حبیب جهانساز پرداخت مستمر مطالبات چایکاران گیلان و مازندران را مورد اشاره قرار داد و در مورد برنامه‌های توسعه‌ای سازمان چای اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید چای ایرانی و ترویج عملیات بهزراعی از جمله طرح‌هایی است کا در دستور کار سازمان چای قرار دارد.

رئیس سازمان چای کشور همکاری و مشارکت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان برای افزایش راندمان تولید چای در واحد سطح را اتفاقی خوب و اثربخش اعلام کرد و بیان داشت: قصد داریم با تشکیل کمیته‌های تخصصی و کمک به ترویج عملیات بهزراعی زمینه وفزایش راندمان تولید چای در واحد سطح را فراهم کنیم.

جهانساز موقعیت ممتاز چای ایرانی به لحاظ کیفیت و ارگانیک بودن آن را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه گرفتن سهم بیشتری از بازار داخلی از اهداف مهمی است که دنبال می‌شود تصریح کرد: سوق پیدا کردن ذائقه مصرف‌کننده داخلی به سمت چای ایرانی و استقبال از این محصول بدون شک موجب تقویت صنعت چای می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان چای با پشتیبانی‌های دولت حمایت‌های خوبی را از کشاورزان چایکار گیلان و مازندران انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: حمایت از چایکار گیلانی و مازندرانی در بخش تأمین نهاده‌ها، اعطاء تسهیلات، بیمه و پرداخت مطالبات آنان موجب افزایش انگیزه آنان برای ورود به باغات چای شده که هدفی مهم محسوب می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه با کمک همه دست‌اندرکاران صنعت چای در سال‌های اخیر شاهد بازگشت چایکاران به باغات و احیاء دوباره باغات چای رها شده هستیم افزود: امیدواریم با اجرای برنامه‌های راهبردی سازمان چای و با استمرار این روند شاهد اشتغال هر چه بیشتر و خودکفایی در زمینه صنعت چای کشور باشیم.

جهانساز آخرین روند پرداخت مطالبات چایکاران گیلان و مازندران را نیز برشمرد و با بیان اینکه تاکنون چیزی حدود ۸۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و ۱۵ درصد از آن باقی مانده است تصریح کرد: طبق آمار تا تاریخ ۲۱ مهر ماه امسال ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۴۸۴ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی در مورد نوع برگ سبز خریداری شده از چایکاران هم مطالبی عنوان کرد و با تأکید بر اینکه ۶۰ هزار و ۱۷۲ تن از برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۶۲ هزار و ۹۲۲ تن درجه ۲ است اظهار داشت: تا تاریخ ۲۱ مهر امسال ۲۷ هزار و ۶۹ تن چای خشک در کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران تولید شده است.

رئیس سازمان چای کشور وابستگی اقتصاد برخی از خانوارهای چایکار به درآمد حاصل از برداشت برگ سبز چای را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه پرداخت مطالبات چایکاران روند خوبی دارد ابراز داشت: برداشت پائیزه برگ سبز چای تا ۳۰ مهر ادامه دارد و چایکاران می‌توانند محصول برداشت شده خود را تحویل کارخانجات دهند.

جهانساز فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از جمله دستاوردهای به دست آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز از گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − یازده =