ضرورت همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد جهت ساماندهی کودکان کار/ طرح توزیع ماسک بین متکدیان

0 19

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر ضرورت همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد جهت ساماندهی کودکان کار گفت: ۱۲۵ کودک کار در گیلان شناسایی شدند.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی امروز در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و متکدیان با اشاره به وجود ۱۲۵ کودک کار در استان گیلان اظهار داشت: این کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی فراوانی هستند و ضروری است با انجام اقداماتی مناسب از آنها بیشتر حمایت کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی باید به کودکان کار بیشتر از گذشته توجه شود گفت: این افراد به‌دلیل دور بودن از کانون خانواده دچار معضلات زیادی هستند و همین موضوع در افزایش بزهکاری جامعه نقش دارد لذا باید فکری برای آن کرد.

وی با اشاره به اینکه باید با اتخاذ رویکرد حمایتی از خانواده کودکان کار آمار آنها را به صفر برسانیم خاطرنشان کرد: برای تحقق این منظور باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر استفاده کنیم و با انجام حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های کودکان کار در جهت ساماندهی این افراد گام برداریم.
فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه برخورداری از امکانات بهداشتی و آموزشی حق کودکان کار است تصریح کرد: رسانه‌ها در زمینه‌سازی برای جلب مشارکت عمومی در این حوزه نقش موثری دارند و باید با تولیدات رسانه‌ای بتوانیم حس همدردی و کمک به همنوع را در جامعه تقویت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت نیز در این نشست هیچ کودکی نباید به‌دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل محروم شود عنوان کرد: شناسایی و حمایت از این کودکان می‌تواند علاوه بر تقویت روحی آنان، به کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی هم کمک کند.

فریبرز سعیدی کیا با بیان اینکه با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای ساماندهی کودکان کار ابراز داشت: توجه بیشتر به مسئله معیشت کودکان کار امری مهم و انکارناپذیر است.

در پایان این نشست حضار به ارائه طرح‌های در حال اجرای خود در حوزه آموزشی، مشاوره، خدمات بهداشت و درمان، توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع ماسک میان کودکان کار و متکدیان پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 7 =