«ضعف مدیریتی» عامل بلااستفاده ماندن ظرفیت‌های گردشگری در گیلان است

0 13

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس علت عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری گیلان را ضعف مدیریتی دانست و گفت: تحقیقات عملاً در گیلان تعطیل است.

عصر کاسپین/ رسول فرخی میکال صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی استان در دانشکده معماری دانشگاه گیلان با انتقاد از ارتباط کم‌رنگ میان دانشگاه و صنعت اظهار داشت: اگر امروزه دانشگاه‌ها تنها به‌دنبال جذب دانشجو باشند ضرر می‌کنند زیرا خودآموزشی در جامعه امروزی جریان دارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه نیاز داریم در مسیر تحقیقات گام برداریم گفت: در گیلان تحقیقات عملاً تعطیل است و این موضوع باعث شده است که میزان برداشت محصول فندق در شهرستان‌های مختلف استان در سال‌های مختلف متفاوت باشد لذا نیاز داریم که در این حوزه بیشتر کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان امروزی پاسخگوی نیازهای جامعه نیستند و باید برای نجات خود براساس فناوری روز اقدام کنیم تصریح کرد: استان گیلان در حوزه گردشگری ۷۰ درصد ثروت خدادادی دارد و برای استفاده از ۳۰ درصد باقیمانده به مدیریت درست نیاز داریم اما از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.
فرخی میکال با بیان اینکه اگر از سند آمایش سرزمینی به‌درستی استفاده نکنیم باید پاسخگوی نسل آینده باشیم خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که چرا دانشگاه‌های استان به موضوع تجهیز اراضی و رقابتی کردن قیمت محصولات داخلی با مشابه خارجی ورود نمی‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با انتقاد از عدم مدیریت صحیح مصرف انرژی در کل کشور و به‌ویژه در گیلان بیان کرد: روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید بتوانند از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و خروجی مناسبی از عملکردها نمی‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس تنها برای تهران نیست بلکه متعلق به تمام کشور است افزود: استان گیلان در حوزه تحقیقات و پژوهش وضعیت بدی دارد و با تداوم شرایط فعلی آینده خوبی نیز در انتظار ما نیست و نیازمند تغییر و تحولات اساسی در این بخش هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =