ورود شیرابه ‌سایت زباله سراوان رشت به رودخانه‌های «گوهررود» و «زرجوب» ‌

0 30

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: ورود شیرابه‌های محل دفن زباله در سایت سراوان رشت به زرجوب و گوهررود عامل اصلی آلودگی این دو رودخانه است.

عصر کاسپین/ محمدرضا احمدی سنگری صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در فرمانداری رشت با توجه به آلودگی‌های این دو رودخانه اظهار داشت: برای رفع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ابتدا باید مشکلات سایت سراوان محل دفن زباله برطرف شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به ورود شیرابه‌های محل دفن زباله در سایت سراوان رشت به رودخانه زرجوب و گوهررود اشاره کرد و گفت: ابتدا باید ریشه آلودگی یعنی ورود شیرابه به رودخانه‌ها را برطرف کنیم.

فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه ابراز کرد: گوهررود و زرجوب در گذشته مکان‌هایی تفریحی برای مردم شهر بودند اما امروزه به‌دلیل آلودگی‌های مختلف این جنبه خود را از دست داده‌اند.
علی فتح‌اللهی با اعلام اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) جهت ساماندهی این دو رودخانه وارد کار شده است بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف استان گیلان با قرارگاه خاتم در این حوزه قرارداد منعقد کردند و باید هرچه سریع‌تر اقدامات مورد نظر اجرایی شود.

فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف موظف به همکاری جهت ساماندهی هرچه سریع‌تر زرجوب و گوهررود هستند عنوان کرد: رفع آلودگی‌های این دو رودخانه مهم رشت یکی از خواسته‌های اصلی مردم است لذا از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار همکاری لازم برای پیشبرد اهداف تعیین‌شده را داریم.

وی با تأکید به اینکه “صرف برگزاری جلسات مختلف درباره این دو رودخانه کافی نیست و مردم باید اقدامات عملی ما برای رفع آلودگی‌ها را مشاهده کنند” تصریح کرد: نباید صرفاً حرف بزنیم بلکه انجام اقدامات عملی و رفع تدریجی آلودگی‌های این دو رودخانه و ملموس بودن کارهایمان برای مردم نیز بسیار مهم است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه “شهرداری می‌تواند برای آزادسازی حریم رودخانه به شما کمک کند” ابراز داشت: رفع آلودگی‌های زرجوب و گوهررود تنها وظیفه یک سازمان نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی مختلف باید دراین‌باره وارد میدان شوند و به وظایف تعیین‌شده خود عمل کنند.

احمد رمضانپور نرگسی با تأکید بر اینکه رفع آلودگی‌های این دو رودخانه باید در سطح ملی نیز بررسی شود خاطرنشان کرد: این رودخانه‌ها تنها متعلق به استان گیلان نیستند و باید برای تسریع در روند ساماندهی آنها از کمک‌های ملی نیز بهره بگیریم.

وی ضمن قدردانی از زحمات شهردار پیشین رشت برای انجام اقداماتی جهت ساماندهی پسماند در سایت سراوان رشت عنوان داشت: بنا نبود که شهردار را تغییر دهیم اما ضرورت‌های به‌وجودآمده موجب شد شهردار استیضاح شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =