۳۰ مقر مرزبانی گیلان در خط مقدم مقابله با قاچاق کالا؛ ارتقاء عملکرد مرزبانی نیازمند هوشمندسازی تجهیزات است

0 48

فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به آمادگی بیش از ۳۰ مقر مرزبانی در مناطق ساحلی دریای خزر برای مقابله با قاچاق کالا گفت: ارتقاء عملکرد مرزبانی استان نیازمند هوشمندسازی تجهیزات است.
عصر کاسپین/ سردار سرتیپ دوم سهراب سجادی امروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با فرماندهان انتظامی و مرزبانی گیلان اظهار داشت: بیش از ۳۰ مقر مرزبانی در مناطق ساحلی دریای خزر برای مقابله با قاچاق کالا و دیگر تهدیدات احتمالی در آمادگی کامل هستند.

فرمانده مرزبانی استان گیلان با اشاره به ضرورت به‌کارگیری تجهیزات الکترونیکی در جهت افزایش ضریب امنیت و ارتقاء عملکرد مرزبانی خاطرنشان کرد: استفاده و راه‌اندازی تجهیزات الکترونیکی از جمله دوربین‌های مداربسته، حرارتی و دستگاه‌های ایکس‌ری در مرزهای استان ضروری است.

سردار سجادی مقابله با تهدیدات قاچاق کالا در مرزها و نقاط حساس استان را ضروری دانست و بیان داشت: ارتقاء عملکرد نیروهای مرزبانی در نقاط ساحلی و مرزهای استان در گرو هوشمندسازی امکانات و افزایش تجهیزات کنترلی برای مقابله با تهدیدات است.
فرمانده انتظامی استان گیلان نیز در این جلسه امنیت را موضوعی مهم، گسترده و چندوجهی دانست و اظهار داشت: از آنجا که ضریب امنیت در بستر تعامل جمعی افزایش می‌یابد بنابراین پلیس از امکانات و تجهیزات موجود برای خدمت به مردم استفاده‌ می‌کند و خدمت به مردم را اولویت اصلی خود می‌داند.

سردار عزیزالله ملکی به تلاش مجاهدانه ماموران پلیس در بخش‌های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به‌منظور حفظ و ارتقاء نظم و امنیت عمومی انجام می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس نیز در این جلسه آسایش و امنیت جامعه را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای پلیس و فرهنگ غنی گیلانیان دانست و اظهار داشت: ارتقاء عملکرد پلیس در حوزه ارتقاء امنیت و جلب اعتماد عمومی نیازمند امکانات زیربنایی و هوشمند‌سازی لوازم کنترلی است.

احمد دنیامالی امنیت اجتماعی استان گیلان را نسبت به دیگر استان‌ها مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: برای مجموعه ناجا باید اعتباراتی در قوانین سالانه بودجه کل کشور لحاظ شود و این کار با تلاش و اراده نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی می‌تواند محقق شود.

بررسی توانمندی‌های نیروی انتظامی در عرصه حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی، کاهش معضلات ترافیکی، نحوه پیگیری تخلفات و سرقت‌های اینترنتی و مجازی، افزایش سطح ایمنی جاده‌ها، برخورد با سارقان، متخلفان و اخلالگران نظم عمومی از جمله موضوعاتی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

لزوم تجهیز پاسگاه‌ها و کلانتری‌های انتظامی، تجهیزات خودرویی و ارتقاء زیرساخت‌ مقرهای مرزبانی در ساحل نیز از دیگر موضوعاتی بود که در نشست مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه هر یک از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی به ضرورت حمایت بیشتر از نیروی انتظامی استان تاکید کردند و پیگیری محدودیت‌های پیش روی آن‌ها را نیازمند تخصیص اعتبارات در بودجه امسال اعلام کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − هفت =