استاندار گیلان: ضرورت تقویت خطوط کشتیرانی جهت صادرات؛ میز تخصصی رفع مشکلات محصولات کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

0 18

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تقویت ابزارهای صادراتی به‌ویژه خطوط کشتیرانی گفت: میز تخصصی رفع مشکلات محصولات کشاورزی مانند چای و بادام تشکیل شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به میزان صادرات گیلان در شش ماه نخست امسال تحت شرایط سخت اقتصادی و تحریم اشاره کرد و اظهار داشت : میزان صادرات استان در شش ماه نخست امسال ۴۴۶ هزار تن با ارزش ۲۶۴ میلیون دلار است.

استاندار گیلان با ابراز امیدواری نسبت به تحقق هدفگذاری صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری خاطرنشان کرد: امیدوارم با افزایش تلاش خود بتوانیم به این مهم در نیمه دوم سال که صادرات محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد دست یابیم.

زارع با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی از حیث دلاری و ۳۴ درصدی از حیث وزنی میزان صادرات گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: برای افزایش صادرات باید ابزارهای صادراتی از جمله خطوط کشتیرانی توسعه و گسترش یابند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه نیاز صنایع سلولزی گیلان با منابع درون استانی تأمین نمی‌شود تصریح کرد: برای تامین نیازهای خود در بخش صنایع سلولزی نیازمند همکاری از سوی جهادکشاورزی ،گمرک ، بنادر و دریانوردی هستیم تا واردات چوب مطابق با چارچوب‌های قانونی انجام شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بومی جهت نوسازی و توسعه خطوط کشتیرانی خاطرنشان کرد: شرکت کشتیرانی خزر اقدامات زیادی انجام داده اما به‌دلیل فرسودگی ناوگان، با مشکلاتی مواجه است که باید با همکاری سرمایه‌گذاران برطرف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جنگل‌های هیرکانی جهت توسعه صنایع چوبی در استان حائز اهمیت است عنوان کرد: گیلان یکی از قطب‌های صنایع سلولزی کشور است و باید در کنار حفظ منابع طبیعی به پیش برد اهداف برنامه زراعت چوب گیلان نیز توجه کنیم.

زارع با تاکید بر تشکیل میز تخصصی جهت رفع مشکلات مربوط به محصولات چای، زیتون و بادام زمینی افزود: بانک‌های خصوصی از سرمایه‌ها و منابع استان گیلان استفاده می‌کنند و نیاز است که نیمی از منابع خود را برای رونق تولید و اشتغالزایی در استان اختصاص دهند و این همکاری توسعه اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعاونی مرزنشینان ظرفیت خوبی برای استان گیلان محسوب می‌شود که باید مشکلات آنها رفع شده و فعالیتشان توسعه یابد گفت: گزارش عملکرد بانک‌های خصوصی درباره اعطای تسهیلات به واحدهای اقتصادی استان باید به‌طور مرتب بررسی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − یازده =