اشیای عتیقه مربوط به دوره اشکانیان در شرق استان گیلان کشف شد

0 156

فرمانده انتظامی گیلان از کشف تعدادی اشیاء عتیقه در شرق استان خبر داد و گفت: این اشیاء مربوط به هزاره نخست قبل از میلاد و دوره اشکانیان است.

عصر کاسپین/ سردار عزیز‌الله ملکی کشف اشیاء عتیقه در شرق استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و در تشریح جزئیات بیشتری از این مطلب اظهار داشت: این اشیاء عتیقه مربوط به هزاره نخست قبل از میلاد و دوره اشکانیان است که در شهرستان لاهیجان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان از انجام تحقیقات نامحسوس توسط پلیس در راستای بررسی گزارشات واصله مبنی بر خرید و فروش اموال عتیقه در لاهیجان توسط یک فرد خبر داد و افزود: مأموران نیروی انتظامی استان گیلان پس از انجام هماهنگ‌های لازم قضائی به محل مورد نظر اعزام و متهم مورد نظر را دستگیر کردند.

سردار ملکی جزئیات بیشتری نیز در مورد اشیاء عتیقه کشف شده داد با تأکید بر اینکه در عملیات مأموران پلیس ۱۳۳ قلم شیء تاریخی کشف و ضبط شده است افزود: یک عدد کوزه سفالی، ۳ عدد سرنیزه، ۲ عدد پایه سفالی، ۲ عدد ظرف مفرغ، ۸ عدد زیورآلات مفرغ، ۷ عدد کهربا و ۱۱۰ عدد مهره از جمله اشیاء کشف شده هستند
فرماندهی انتظامی استان گیلان در تاریخ ۲۴ تیر امسال نیز از کشف ۱۴قلم شیء عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد مسیح در شهرستان رودبار خبر داد که با هوشیاری مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ رودبار و در هنگام عملیات گشت‌زنی انجام شده بود.

معاونت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز اواسط شهریور امسال بود که از کشف ۱۳ شیء به‌جامانده از دوره اشکانیان در استان گیلان از یک حفار غیرمجاز خبر داد از طرفی به گفته این اداره کل در حال حاضر هزار و ۱۷۳ اثر استان گیلان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + پانزده =