برخورد قاطع با شکار غیرمجاز در گیلان؛ ۱۲۰ قبضه سلاح شکاری امسال از متخلفان کشف شد

0 22

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ قبضه سلاح شکاری از متخلفان کشف شد گفت: با هرگونه شکار غیرمجاز قاطعانه برخورد می‌کنیم.

عصر کاسپین/ ساسان اکبری‌پور از برخورد قاطعانه سازمان حفاظت محیط‌زیست گیلان با هرگونه شکار غیرمجاز تا صدور مجوزهای قانونی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به کشفیات یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از ابتدای امسال تاکنون تعداد سلاح‌های مکشوفه در استان به ۱۲۰ قبضه رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان ضمن هشدار به شکارچیان غیرمجاز و متخلف با بیان اینکه این یگان در راستای انجام مأموریت‌های خود فرآیند رصد و پایش را به شکل مستمر پیگیری می‌کند افزود: هفته گذشته تعداد ۲۵ قبضه انواع سلاح شکاری از متخلفانی که قصد شکار غیرمجاز و کشتار پرندگان مهاجر را داشتند توقیف شد.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه با احتساب کشفیات جدید هفته گذشته مجموع کشفیات ما از ابتدای امسال تاکنون به ۱۲۰ قبضه سلاح رسیده است افزود: این در حالی‌ است که هنوز مهاجرت گسترده پرندگان به سمت تالاب‌های گیلان آغاز نشده بنابراین روند پایش مناطق تحت مدیریت با جدیت بیشتری انجام می‌شود.
وی در مورد صدور مجوز شکار نیز توضیحاتی ارائه داد و ضمن اعلام این خبر که تاکنون هیچ‌گونه مجوز شکاری برای متقاضیان در سطح گیلان توسط حفاظت محیط‌زیست صادر نشده است گفت: در راستای برخورد با متخلفان فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان به کلیه پاسگاه‌های محیط‌بانی سطح استان اعلام آماده باش داده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از حضور مستمر و مداوم، پایش و پیشگیری از تخلفات شکار توسط محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست استان سخن گفت و در همین زمینه ابراز داشت: در همین راستا محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با هرگونه شکار غیرمجاز تا صدور مجوزهای قانونی قاطعانه برخورد می‌کنند.

اکبری‌پور از کشف، ضبط و جمع‌آوری ۵ هزار و ۱۲۳ مورد ادوات غیرمجاز شامل تورآلات و نظایر آن توسط عوامل و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: بدون شک افرادی که بخواهند قوانین و دستورالعمل‌های صادره حفاظت محیط‌زیست گیلان را زیرپا بگذرانند باید منتظر برخورد جدی باشند.

وی استان گیلان را به جهت برخورداری از آب و هوا و اقلیمی ویژه و اینکه محلی برای مهاجرت گونه‌های مختلف پرندگان محسوب می‌شود را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: سازمان حفاظت یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در راستای حفظ و صیانت از داشته‌های استان نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد و با متخلفان برخورد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان آمادگی کامل محیط‌بانان و عوامل و نیروهای این یگان جهت صیانت از محیط‌زیست و مناطق تحت مدیریت در سطح استان گیلان را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بدون شک برای حفاظت هر چه بیشتر و بهتر از محیط‌زیست گیلان به کمک و یاری مردم و کلیه طبیعت دوستان نیاز مبرم داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =