بررسی متقاضیان خرید باشگاه سپیدرود رشت؛ مالکیت تیم ریشه‌دار گیلانی به چه کسی می‌رسد؟

0 74

پس از کش و قوس‌های بسیار درباره مشخص شدن وضعیت مالکیت باشگاه سپیدرود رشت، در جلسه‌ای شرایط متقاضیان خرید این باشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

عصر کاسپین/ در جلسه بررسی متقاضیان خرید قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال گیلان که شامگاه شنبه در دفتر فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، فرماندار رشت، رئیس اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان، رئیس هیئت فوتبال استان و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

در بین متقاضیان نام‌هایی همچون احمد صومی و ایرج خوالی به‌ نمایندگی از پیشکسوتان باشگاه، مالک کارخانه بهشیر، هوتن شعار فرزند مدیرعامل فقید و محبوب این باشگاه، مالک باشگاه شهرداری فومن، موسوی و سحرخیز وکیل دادگستری و عضو سابق هیئت‌ مدیره سپیدرود و حسین قنبری مدیرعامل یک شرکت ناشناس به‌نام یادآوران تجارت به‌چشم می‌خورد.

اگر قرار به کنکاش و بررسی متقاضیان خرید باشد بدون تردید هیچ نامی واجد شرایط‌تر و موجه‌تر از جامعه پیشکسوتان وجود ندارد اما بلافاصله باید عنوان کرد که آیا آنها قادر به پرداخت بدهی‌های این باشگاه که حدود ۱۰ میلیارد تومان است خواهند بود یا خیر، گفته می‌شود که آنها برای تضمین تقاضای خرید خود چند فقره سند ملکی با ارزش مالی بالا ارائه کرده‌اند.
متقاضی بعدی موسوی و علیرضا سحرخیز وکیل دادگستری هستند که در سال صعود سپیدرود از لیگ دسته دوم به لیگ یک عضو هیئت‌مدیره این باشگاه بودند و با کمک‌های مالی خود بخشی از مسائل مالی باشگاه سپیدرود رشت را حل و فصل کردند.

مالک کارخانه بهشیر سومین داوطلب خرید سپیدرود است که کارخانه‌اش در سیاهکل فعالیت دارد و در لیگ دسته اول فوتسال سابقه فعالیت ورزشی در کارنامه خود به ثبت رسانده و گفته می‌شود شرایط مالی وی قابل قبول است.

هوتن شعار فرزند محبوب‌ترین مدیرعامل تاریخ باشگاه سپیدرود که طلایی‌ترین دوران ۵۱ سال این باشگاه در زمان مدیریت آن مرحوم رقم خورد یکی دیگر از متقاضیان بود که ظاهراً با وجود درخواست کتبی به‌دلایلی نامعلوم در جلسه فرمانداری حضور پیدا نکرد.

تقاضای خریدی که از سوی مالک باشگاه شهرداری فومن ارائه شد با توجه به وضعیت اسفناک این باشگاه بیشتر به شوخی می‌ماند و آخرین نفر هم فردی به نام قنبری مدیرعامل شرکت یادآوران تجارت است که نه تنها هیچ پیشینه‌ای در گیلان ندارد بلکه با حداقل مدارک مثبت و تنها کلی‌گویی در جلسه کارگروه شرکت کرد.

اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال گیلان در چند سال اخیر ۱۵ مالک برای سپیدرود تعیین کردند و بحران مالکیتی موجود در سپیدرود ریشه در نوع نگرش و تصمیم‌گیری و تعیین مالک از سوی آنها دارد و در بین باشگاه‌های گیلان تنها سپیدرود است که دخالت سیاسیون، سوءمدیریت‌ها و منفعت طلبی‌های عده‌ای چنین سرنوشت رقت‌باری را برای سپیدرود رقم زده است.

این گونه به نظر می‌رسد که اراده‌ای در این سال‌ها در اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال گیلان وجود دارد که با انتخاب افراد فاقد صلاحیت، تمایل ندارند که به‌سادگی از سپیدرود دست بردارند و این باشگاه برای اهداف خاصی در اختیار آنان باشد حتی اگر نابود شود.

با تعیین کارگروه واگذاری سپیدرود در فرمانداری و با حضور نهادهای قضایی و امنیتی، اختیار واگذاری باشگاه سپیدرود عملاً تابع اراده قانونی این گروه است و اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال فاقد اختیار و صلاحیت لازم برای تکرار تصمیم‌گیری پراشتباه خود در واگذاری سپیدرود هستند.

کمتر از یک ماه تا آغاز فصل تازه فوتبال ایران زمان مانده است و خانواده بزرگ سپیدرود چشم انتظار حل مشکل مالکیتی قدیمی‌ترین تیم فوتبال گیلان است و فراموش نکنیم با حجم بدهی‌هایی که چند برابر ارزش یک تیم لیگ دویی از سپیدرود برجای مانده است این تیم در برزخ انحلال و ماندگاری قرار دارد و برای نجاتش همین امروز هم دیر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 9 =