برگزاری مراسم روز اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان؛ هیچ خدماتی در مرزها ارائه نمی‌شود

0 70

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم روز اربعین با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در استان گفت: مرزها بسته است و هیچ خدماتی ارائه داده نمی‌شود.

عصر کاسپین/ نادر عبدالله‌پور پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد اربعین سال ۹۹ در استانداری گیلان اظهار داشت: هیئات عزاداری می‌توانند در روز اربعین از ساعت ۹ تا ۱۰ با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و زیرنظر سازمان‌های مربوطه به عزاداری بپردازند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان گیلان با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی برای نیازمندان در این روز بیان کرد: غذاها به‌طور بهداشتی در مکانی جدا تهیه و بسته‌بندی شود و در روز اربعین نیز اقدام به توزیع آن در مناطق مختلف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال هیچگونه خدمات بهداشتی و غیره برای روز اربعین ارائه داده نمی‌شود و موکب‌ها از سمت ایران در این روز فعال نیستند گفت: از مردم می‌خواهیم که کمک‌های مومنانه خود را به شهرستان سیل‌زده تالش بفرستند.
عبدالله‌پور با اشاره به اینکه ذبح قربانی در روز اربعین نیز باید با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام شود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع کرونا، تمامی مرزها بسته است و هیچگونه خدماتی به زائران ارائه داده نمی‌شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان گیلان از شهرداری خواست که فضای شهر را اربعینی کند و عنوان کرد: در تلویزیون‌های شهری کلیپ و عکس‌های مربوط به اربعین سال‌های گذشته را پخش کنید همچنین برگزاری نمایشگاه سیار مرتبط با روز اربعین نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان نیز در این جلسه بیان کرد: نانوایی سیار ۵ شبانه‌روز نان برای مردم سیل‌زده تالش تهیه کرد و علاوه بر این اقلام معیشتی مانند برنج و آب نیز توسط مواکب تهیه و بین سیل‌زدگان توزیع شد.

سرهنگ مجید دوهندو با بیان اینکه این موکب‌ها در مواقع اضطراری و در زمان حوادث آماده خدمت‌رسانی هستند خاطرنشان کرد: مواکب ما در هر کجای استان گیلان که نیاز باشد آماده انجام ماموریت هستند.

وی با تاکید بر توانایی تامین غذا برای نیازمندان توسط مواکب ابراز داشت: جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و اجرای طرح نور و تامین بسته‌های حمایتی برای دانش‌آموزان نیازمند از دیگر اقداماتی است که مواکب برای انجام آن آمادگی دارند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: در این چندماه به مناسبت‌های مختلف تجربیات خوبی برای انعکاس رسانه‌ای حال و هوای اربعین به‌دست آوردیم و برنامه‌های مناسبتی مختلفی نیز برای این ایام درنظر گرفته شده است.

محمدباقر باقرزاده با بیان اینکه صبح روز پنج‌شنبه ساعت ۹ زیارت اربعین را از شبکه باران پخش می‌کنیم تصریح کرد: تصاویر مربوط به سال‌های گذشته اربعین را نیز بر روی این برنامه پخش می‌کنیم.

وی عنوان داشت: یک حضور مردمی شبیه روز عاشورا صبح پنج‌شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود که از شبکه‌های سراسری نیز به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای اربعین درنظر گرفته شده است و تا پایان ماه صفر پخش خواهد شد گفت: ارتباط زنده با کربلا خواهیم داشت و مردم گیلان از حال و هوای حرم مطهر بهره خواهند گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 7 =