بندر مرزی آستارا «منطقه آزاد تجاری» می‌شود

0 35

فرماندار شهرستان آستارا گفت: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندرآستارا به منطقه آزاد تجاری و صنعتی در دستور کار است.

عصر کاسپین/ عباس صابر عصر امروز در نخستین نشست‌خبری خود در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در تمام دوران خدمتم در دستگاه‌های اجرایی استان همواره بر این اعتقاد بوده‌ام که خبرنگاران مشاورین امین بنده بوده و خواهند بود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه خبرنگاران بر تمامی مشکلات شهرستان آستارا واقف هستند افزود: رسانه‌ها یکی از حوزه‌های حساس و مهم در مطالبه‌گری هستند که قطعاً باید مورد توجه قرار گیرند.

صابر با تاکید بر اینکه مدیران شهرستان از ظرفیت بالای رسانه‌ها استفاده کنند تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای مدیران امری ضروری است و از این ظرفیت‌ها باید به‌نحو احسن استفاده کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شهرستان آستارا در استان و کشور خاطرنشان کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا با دارا بودن مرزهای سه‌گانه یکی از شهرستان‌های استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

فرماندار آستارا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در شهرستان را توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا دانست و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری و صنعتی را دارد و با تمام توان پیگیر این مورد خواهیم بود.

صابر با تاکید بر اینکه با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به منطقه آزاد تجاری و صنعتی بسیاری از مشکلات شهرستان رفع می‌شود گفت: با ایجاد منطقه آزاد تجاری در این شهرستان ضمن پایین آمدن نرخ آمار بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه‌گذاران متعددی به این منطقه ورود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا توسط بخش خصوصی انجام شده است بیان کرد: با توجه به‌ شرایط ویژه تجاری در این منطقه امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهد رشد و توسعه دوچندان این منطقه باشیم.

صابر یکی از چالش‌های مهم جهت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را عدم تعریف پروژه توسط دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط کارشناسان انجام شده، بنا داریم تا دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های تعریف شده خود را به سرمایه‌گذاران اعلام کنند.

فرماندار شهرستان آستارا با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم جهت حضور سرمایه‌گذاران باید فراهم شود اظهار داشت: بنا داریم که مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار خود را به‌صورت کارشناسی شده و فراخوان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

صابر با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان آستارا باید تعیین و تکلیف شوند و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند عنوان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های دولت در شهرستان بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است که با برنامه‌ریزی‌های لازم این پروژه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان مرزی بندر آستارا را حوزه آب و فاضلاب دانست و خاطرنشان کرد: این شهرستان‌ در حوزه تامین آب مشکلات بسیاری دارد که کفاف مصرف شهرستان را نمی‌دهد و پیگیری‌های لازم در این‌باره در حال انجام است.

فرماندار شهرستان آستارا از انتصاب معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان در یک ماه آینده خبر داد و بیان داشت: به‌دلیل شرایط ویژه شهرستان، در این معاونت از ظرفیت‌های نیروی بومی شهرستان استفاده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 4 =