تولید ۲۷ هزار تن چای خشک در گیلان و مازندران؛ ۸۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

0 28

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۲۶ هزار و ۹۶۷ تن چای خشک در کارخانجات چایسازی خبر داد و گفت: امسال تاکنون ۸۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

عصر کاسپین/ حبیب جهانساز از پرداخت ۸۶ درصد از مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران خبر داد و با بیان اینکه مابقی مطالبات آنان هم متعاقباً پرداخت می‌شود اظهار داشت: بر اساس گزارشات تاکنون ۲۶ هزار و ۹۶۷ تن چای خشک در کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران تولید شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه فرآیند چیدن برگ سبز چای در گیلان و مازندران تا ۳۰ مهر ادامه دارد مقدار برگ سبز چای برداشت شده کشاورزان در سال جهش تولید را برشمرد و عنوان کرد: کشاورزان گیلان و مازندران امسال ۱۱۹هزار و ۸۵۲ تن برگ سبز از باغات چای خود برداشت کرده و به کارخانجات تحویل دادند.

جهانساز رویکردهای حمایتی دولت در بحث چایکاران و نتایج حاصل از آن را رضایت‌بخش اعلام کرد و با بیان اینکه کشاورزان چایکار برای ورود به باغات چای خود رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند ابراز داشت: در کنار این موضوع سازمان چای نیز بنا بر رسالتی که بر عهده دارد اعطاء تسهیلات ارزان‌قیمت به چایکاران را در دستور کار خود دارد.
وی از افزایش تولید برگ سبز چای در سال جهش تولید و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی چای سخن گفت و با اشاره به اینکه سازمان چای در این مسیر برنامه‌ریزی می‌کند تصریح کرد: پرداخت تسهیلات از محل سرمایه‌گذاری صندوق تخصصی حمایت از توسعه صنعت چای در دو بانک توسعه تعاون و بانک مهر اقتصاد از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور تعاملات و ارتباطات مثبت بین کارخانه‌داران و کشاورزان چایکار و خرید برگ سبز چای بالاتر از میزان نرخ خرید تضمینی اعلام شده را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: آزمایشات علمی نشان داده چای ایرانی بر خلاف چای خارجی سالم‌ترین چای و محصولی کاملاً ارگانیک محسوب می‌شود.

جهانساز تأمین و توزیع کودهای شیمیایی مورد نیاز چایکاران را یکی از اقدامات حمایتی سازمان چای کشور اعلام کرد و با بیان اینکه برای تحقق شعار جهش تولید باید از تولیدکننده پشتیبانی به عمل آید افزود: بدون شک پرداخت به موقع مطالبات چایکاران که هم‌اینک در حال اجرا است در افزایش اشتیاق کشاورزان برای تولید مؤثر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + پانزده =