خسارت ۱۷۰ میلیارد تومانی سیل در تالش؛ انسداد راه‌ها‌ و قطعی آب و برق و گاز تا فردا برطرف می‌شود

0 40

استاندار گیلان از خسارت ۱۷۰ میلیارد تومانی سیل در تالش خبر داد و گفت: انسداد راه‌ها‌ و قطعی آب و برق و گاز تا فردا برطرف می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع عصر امروز پس از بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده شهرستان تالش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اعلام هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی در غرب گیلان اطلاع‌رسانی گسترده‌ای به مردم و کشاورزان انجام شد و میزان خسارت‌ها با وجود حجم زیاد بارندگی، با همکاری‌های مناسب انجام شده، کمتر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این حجم از بارندگی در این منطقه بی‌سابقه بوده است خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده در مدت چهار ساعت بیش از ۲۴۰ میلی‌متر بارش در شهرستان تالش بارید که در شبانه‌روز گذشته این میزان از ۳۰۰ میلی‌متر نیز بیشتر شده است و همین حجم بالای بارندگی موجب وارد آمدن خسارت شد.

وی از حضور نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده خبر داد و تصریح کرد: مدیران استانی از روز گذشته به‌صورت میدانی از مناطق مختلف شهرستان تالش بازدید کردند تا روی روند خدمت‌رسانی نظارت داشته باشند و نیروهای امدادی نیز در همان ساعت اولیه با حضور در مناطق به کمک مردم شتافتند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بر اثر این سیلاب بخشی از اراضی کشاورزی، منازل مسکونی، جاده و تاسیسات شهرستان تالش دچار خسارت و آسیب شد افزود: به مدیران مربوطه دستور اکید دادم که تمامی اقدامات لازم برای کاهش حجم خسارت‌ها به مردم را انجام دهند.

زارع حجم خسارت‌های این سیل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای اولیه و گزارشات واصله تاکنون ۱۰ واحد مسکونی روستایی شهرستان تالش به‌طور کامل تخریب و تعدادی از واحدها نیز بین ۱۰ تا ۹۰ درصد آسیب دیدند همچنین میزان خسارت‌های وارده این سیل بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ روستای شهرستان تالش بازگشایی شدند و ۳ روستای دیگر نیز تا فردا از حالت انسداد خارج می‌شود عنوان کرد: بخش اعظمی از قطعی آب، برق و گاز شهرستان تا امشب و بقیه نیز تا فردا وصل می‌شود.

استاندار گیلان از امدادرسانی هلال احمر به منازل آسیب‌دیده خبر داد و ابراز داشت: دولت قول مساعدت برای اختصاص اعتبار لازم جهت کمک به آسیب‌دیدگان را داده است که پس از برآورد کامل خسارات وارده پیگیری‌های مربوطه انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =