رئیس انجمن بیهوشی ایران مطرح کرد؛ وضعیت بخش های ICU نگران کننده است/۱۳ شهید بیهوشی

0 32

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران، وضعیت بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ ها را نگران کننده توصیف کرد.

عصر کاسپین/ علیرضا سلیمی، روز سه شنبه در مراسم رونمایی از تمبر شهدای سلامت متخصصین بیهوشی که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: وقتی بحران کرونا شروع شد، همکاران بیهوشی در خط اول درگیری با این بیماری و بیماران قرار گرفتند. به طوری که تا کنون ۱۳ شهید داده ایم و تعداد زیادی از همکاران نیز مبتلا شده اند.

وی با عنوان این مطلب که وضعیت بخش‌های آی سی یو بیمارستان های درگیر بیماران کرونا نامناسب است، افزود: فشار کاری که کادر درمان این روزها تحمل می کنند، غیر قابل توصف است.

سلیمی گفت: اغلب تخت‌ها پر است و بیمار مدت‌ها در انتظار تخت است، کادر درمان خسته است و رمق ماه‌های قبل را ندارند.
وی با عنوان این مطلب که چرایی مرگ و میرهای کرونایی باید معلوم شود، افزود: این مشکل باید علت یابی شود و روش هایی برای جلوگیری از تکرار آن به کار گرفته شود.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران، داشتن پروتکل واحد درمانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جنگ با کرونا، نیاز به وحدت رویه در مسیر درمان وجود دارد.

سلیمی با اشاره به خستگی و فرسودگی کادر درمان، افزود: هنوز محل استراحت و غذاخوری همکاران در بیمارستان ها دچار نواقصی است که با اصلاح آنها می توان از شدت فشار کاری کم کرد.

وی ادامه داد: حفاظت فیزیکی از همکاران کادر درمان در جهت گردش کار در بیمارستان ها، یکی دیگر از موضوعاتی است که بابد مورد توجه قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =