زالی مطرح کرد؛ بیمارستان ها پول ندارند/ نیروهای تازه نفس تزریق شود

0 22

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خواستار حمایت هرچه بیشتر از بیمارستان ها برای تامین منابع مالی به منظور استمرار ارائه خدمات به بیماران شد.

عصر کاسپین/ علیرضا زالی، با بیان اینکه استان تهران و بالاخص شهر تهران روزهای سخت کرونایی را تجربه می‌کند، برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها به منظور بستری بیماران کرونا را مسئله‌ای مهم دانست و گفت: تمامی راهکارهایی که توسط رؤسای بیمارستان‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و موجب افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی شوند، بررسی شده است.

وی افزود: لازم است ظرفیت‌هایی تجهیزاتی، درمانی و دارویی بیمارستان‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت بیمه‌ها قرار گیرد.

زالی یادآور شد: طبیعتاً در ادامه مسیر سختی که بیمارستان‌ها در روزهای آینده با آن رو به رو هستند، تأمین، تدارک و استمرار این خدمات مستلزم آن است که حمایت‌های لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و به ویژه مسئله بیمه‌های تکمیلی، پایه و پوششی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فصل مشترک نگرانی رؤسای بیمارستان‌ها مسائل مالی و اعتباری و نیروهای انسانی است، گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها با کاهش درآمدهای اختصاصی مواجه اند و تأمین دارو و وسایل حفاظت فردی بار سنگینی را به بیمارستان‌های درگیر با کرونا اضافه کرده است.

وی تصریح کرد: طبیعتاً در خواست ما بیش از هر زمان این است که بیمارستان‌ها در این روزهای سخت تنها نمانند و با کفایت کامل هرچه سریع‌تر منابع مالی و اعتبارات بیمارستان‌ها تأمین شود.

زالی تاکید کرد: اما لازم است بدانیم اگر در سطح جامعه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و حساسیت‌های لازم اعمال نشود ما روزهای سخت‌تری را در حوزه درمان باید تجربه کنیم.

وی با اشاره به خستگی نیروهای انسانی و لزوم ترمیم رمق و ریکاوری آنان، گفت: تاکید ما این است که هرچه سریع‌تر در رابطه با تأمین مجوزهای استخدامی بدون هرگونه بوروکراسی اداری اقدام شود تا نیروهای تازه نفس به جمع بیمارستان‌ها اضافه شوند.

زالی تاکید کرد: البته همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و تاکید ما بر پیشگیری و کاهش بار مراجعان به بیمارستان‌ها است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =