ضرورت تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی رشت؛ مناطق کم‌برخوردار گیلان نیازمند کتابخانه‌ هستند

0 16

نماینده مردم رشت در مجلس ضرورت تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی رشت تا پایان امسال را مورد تأکید قرار داد و گفت: مناطق کم‌برخوردار گیلان نیازمند ایجاد کتابخانه‌‌های عمومی هستند.

عصر کاسپین/ محمدرضا احمدی امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های استان گیلان تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی رشت تا پایان امسال را خواستار شد و اظهار داشت: مناطق کم‌برخوردار گیلان نیازمند ایجاد کتابخانه‌‌های عمومی هستند و انتظار داریم نهاد کتابخانه‌های عمومی استان این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس کتابخانه مرکزی رشت را تأمین کننده بخشی از نیازهای مطالعاتی مردم گیلان در حوزه کتاب و کتابخوانی ذکر کرد و ابراز داشت: نمایندگان مردم در خانه ملت پشتیبان و حامی کتاب و کتابخوانی هستند بنابراین برای افزایش امکانات و رفع مشکلات و موانعی که در این بخش وجود دارد آمادگی دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تلاش‌های دست‌اندرکاران مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان جهت فراهم کردن فضایی مناسب برای عموم مردم و رفع نیازهای مطالعاتی آن‌ها قدردانی کرد و گفت: در کشورهای توسعه‌یافته علاوه بر وجود فضای آرام در کتابخانه‌ها و دسترسی آسان، منابع ارزشمندی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
احمدی لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه تحقق هر چه بیشتر این هدف بدون شک آثار مثبتی در جامعه باقی می‌گذارد خاطرنشان کرد: رفع مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان در حقیقت سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای حل بسیاری از معضلات اجتماعی مهم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این جلسه از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در کتابخانه‌های عمومی گیلان سخن گفت و اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت این مجموعه فرهنگی جذب علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی به سوی کتابخانه و در اختیار قرار دادن امکانات فراوان آن برای فعالیت‌های مختلف است.

پریسا کرمی کارکردها و مزیت‌های کتابخانه‌های عمومی امروزی در کشور را بسیار گسترده و حائز اهمیت تلقی کرد و با بیان اینکه کتابخانه‌ها پیشگام فعالیت‌های آموزشی هستند تصریح کرد: دوره‌هایی نظیر فرزندپروری، سواد مالی، سواد اجتماعی، برخورد با کودکان کار و خیابانی و سواد رسانه‌ای در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی توجه هرچه بیشتر مسئولان و تخصیص اعتبارات ویژه به مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را برای گسترش و ادامه فعالیت‌های آن مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: امیدواریم نمایندگان مردم گیلان در مجلس یازدهم به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان نگاهی حمایتی داشته باشند و از این نهاد برای رفع مشکلات پشتیبانی به عمل آورند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به برخی از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی انجام شده این نهاد در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: راه‌اندازی دو کتابخانه عمومی سیار در منطقه آزاد انزلی و رشت برای تأمین نیازهای مطالعاتی مردم مناطق فاقد کتابخانه از مهم‌ترین اقداماتی است که اخیراً توسط این مجموعه در سطح استان انجام شده است.

کرمی آخرین وضعیت ساخت پروژه کتابخانه مرکزی رشت را تشریح کرد و با تأکید بر اینکه این طرح هم‌اینک به پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی رسیده است عنوان کرد: اتمام این کتابخانه تا پایان امسال یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای فرهنگی مردم گیلان است و امیدواریم مسئولان استان نیز حمایت‌های لازم را از این نماد فرهنگی به عمل آورند.

وی سرانه فضای مطالعاتی اندک گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه‌های در دست احداث و ایجاد کتابخانه‌های عمومی در شهرها و مناطق فاقد کتابخانه استان شاهد بهره‌مندی همه مردم از نعمت این مراکز مهم فرهنگی باشیم و شاخص‌های گیلان نیز ارتقاء پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − شش =