فرماندار رشت: نقاط آسیب‌پذیر شهرستان رشت شناسایی می‌شود

0 23

فرماندار رشت با تأکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی جامع ماشین‌آلات موجود راهداری در این شهرستان گفت: نقاط آسیب‌پذیر رشت شناسایی می‌شود.
عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: استان گیلان مستعد رخ دادن حوادث و بلایای طبیعی مختلف است و این موضوع اهمیت تدبیر و برنامه‌ریزی جهت کاهش آسیب‌ها را به ما گوشزد می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت انجام اقدامات مناسب جهت مدیریت بحران و عادی‌سازی شرایط را یادآور شد و بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی جامع درباره تعداد، کارآیی و نوع ماشین‌آلات راهداری و تهیه آدرس و شماره تماس رانندگان یکی از اقدامات ضروری و موثر در مدیریت بحران است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر به‌روزرسانی و رفع اشکالات ماشین‌آلات راهداری موجود برای پیشگیری از حوادث مختلف و کاستن از حجم خرابی‌ها تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ضروری برای مدیریت بحران‌ها، شناسایی نقاط آسیب پذیر شهرستان رشت است.
فتح‌اللهی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید در حوزه مربوط به خود مشکلات را شناسایی و با توجه به اعتبارات موجود درصدد رفع آن باشند خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات موفق در بحران‌ها و حوادث گذشته نیز می‌تواند در کنار راه‌های مذکور در مدیریت بحران‌های آینده موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی در حوادث به شهرستان‌های استان گیلان از مجرای شهر رشت انجام می‌شود و این موضوع اهمیت موقعیت جغرافیایی این منطقه را نشان می‌دهد عنوان کرد: هر گونه اختلال در راه‌های مواصلاتی و زیرساخت‌های مرکز استان، موجب ایجاد بحران در سایر شهرستان‌ها می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند با جذب اعتبارات ملی در خصوص رفع مشکلات فعلی بسیار راهگشا باشند لذا استفاده از ظرفیت‌های آنها باید در دستور کار قرار گیرد همچنین استفاده از پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به‌صورت توأمان در کاهش پیامدهای ناشی از حوادث موثر است.

سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه نقطه ضعف اصلی در مدیریت بحران را عدم هماهنگی بین دستگاهی دانست و افزود: محدودیت منابع مالی، کمبود امکانات و فرسودگی ماشین آلات از عمده مشکلات ما در زمان بحران و حوادث محسوب می‌شود که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

ناصر عطایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین ماشین‌آلات مورد نیاز در بحران‌ها تصریح کرد: شهرداری رشت برای مدیریت بحران نیازمند وجود ۱۲۰ دستگاه آماده است که هم‌اکنون ۴۰ دستگاه در حال آماده‌سازی است و برای تامین باقی موارد باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − چهار =