فعالیت ۳۰ واحد دانش‌بنیان صنعتی در گیلان؛ ۵۰ درصد واحدهای صنعتی استان به تکنولوژی ‌روز مجهز شدند

0 38

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد دانش‌بنیان صنعتی در گیلان گفت: نیمی از واحدهای صنعتی استان دارای تکنولوژی به‌روز و داخلی هستند.

عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش امروز در نشست شورای سیاستگذاری پژوهشی و آموزشی بخش صمت استان با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اظهار داشت: درحال حاضر ۳۰ واحد دانش‌بنیان صنعتی در این استان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به فعالیت واحد‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان گیلان فعالیت می‌کنند که نشان‌دهنده پتانسیل‌های بسیار این استان در حوزه تولید است.

دلق‌پوش با بیان اینکه تحقیق و پژوهش به‌عنوان رکن اساسی در توسعه صنعتی باید مورد توجه باشد خاطرنشان کرد: در این مسیر نیازمند همت همگانی، تفکر فرابخشی، تلاش برای توسعه منافع استان و ایجاد ظرفیت‌های جدید هستیم.
وی با بیان اینکه نیمی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان دارای تکنولوژی به‌روز و ظرفیت‌های خوبی هستند و شرایط استفاده از معافیت‌ها و بسته‌های حمایتی دانش‌بنیان را دارند گفت: ارتقاء و توسعه بخش صنعتی نیازمند پژوهش‌های علمی بیشتری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان طرح تولید فرمان برقی هیدرولیک خودرو را حاصل پژوهش‌های علمی و دانش فنی به‌روز دانست و افزود: تولید فرمان برقی هیدرولیک برای نخستین بار با استفاده از پژوهش‌های انجام شده به‌زودی در گیلان آغاز می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه میزان فروش تولیدات داخلی گیلان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اغلب صنایع استان مواد اولیه خود را از طریق ارز تامین می‌کنند اما مشکلات عدم تعادل ارزی، چالش‌های عدیده‌ای را برای بخش تولید ایجاد کرده است.

فرهمند پورعلی با اشاره به اینکه مشکلات عدم تعادل ارزی در نهایت موجب افزایش قیمت تولیدات و محصولات می‌شود خاطرنشان کرد: افزایش قیمت محصولات نهایی به تولیدکننده و به مصرف‌کننده فشار وارد می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از دیدن نشدن نخبگان بخش صنعت سخن گفت و اظهار داشت: وضعیت تکنولوژی صنعتی نشان می‌دهد که نخبگان بخش صنعت به‌خوبی دیده نمی‌شوند زیرا اگر دیده شوند وضعیت تکنولوژی صنعتی بهتر می‌شود.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه نمایش محصولات صنایع در نمایشگاه‌های بین‌المللی موثر است و مدیران صنایع می‌توانند از تجارب دیگران در نمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند ابراز داشت: برای بهبود وضعیت کشاورزی در گیلان نیز نیازمند تقویت ارتباط نخبگان با کشاورزان هستیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه دنیا به‌سمت تکنولوژی و علم محوری پیش می‌رود اظهار داشت: امروز بسیاری از کارها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود درصورتی‌که ما هنوز به‌دنبال اجرای دولت الکترونیک هستیم.

سید کاظم دلخوش خاطرنشان کرد: آن مجموعه‌ها که باید هماهنگی و ارتباط لازم بین بخش تولید و دانشگاه ایجاد کنند عملکرد مطلوبی نداشتند تا جایی‌که امروز شاهد عدم انسجام و ناهماهنگی دانشگاه با بخش کسب و کار هستیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه لازم برای مسائل دانش‌بنیان صنعتی در لایحه بودجه دولت خاطرنشان کرد: بعضی قوانین مربوط به حوزه اقتصادی در حال به‌روزرسانی است و اگر نیاز به اصلاح و نگارش قوانین جدید مشاهده شد، طرحی از طرف شورای سیاستگذاری آموزشی و پژوهشی بخش صنعت گیلان برای پیگیری به نمایندگان مجلس ارائه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =