مجازات مرگ، پایان قتل در زندان

0 31

مرد زندانی که برای دفاع از پسر جوان، هم سلولی‌اش را به قتل رسانده بود، با تائید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت.

عصر کاسپین/ سال ۹۷ ماموران زندان بزرگ تهران متوجه درگیری خونین زندانیان در حمام شده و با حضور در آنجا با زندانی غرق در خون رو به رو شدند که بعد از انتقال به بهداری بر اثر شدت جراحات جان باخت.
در ادامه ضارب به نام محمود شناسایی و دستگیر شد و در جریان تحقیقات به قتل اعتراف کرد و گفت: من و حامد از مدت‌ها قبل در زندان در حال گذراندن دوره محکومیت خود بودیم. او زندانیان تازه وارد را اذیت می‌کرد. این اواخر هم پسری را اذیت کرد که باعث افسردگی آن پسر شد. تصمیم گرفتم با او صحبت کنم تا از این رفتارش دست بردارد.

موقع هواخوری تیزی با خودم برداشتم. در آنجا درگیر شده و او را کتک زدم. با دخالت دیگر زندانیان دعوا تمام شد و به سلولم بازگشتم. بعد به حمام رفتم که حامد هم آنجا بود و با هم درگیر شدیم. او به سمت من حمله کرد تا مرا بزند. من هم با دمپایی او را زدم. دست بردار نبود و در دفاع از خودم او را با تیزی زدم.

در ادامه پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد اما متهم روز دادگاه به خاطر ترس از کرونا در جلسه محاکمه حاضر نشد. در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند و گفتند: متهم ادعاهای دروغی را مطرح می‌کند. به همین خاطر حاضر به رضایت نیستیم. اگر او پسرمان را نکشته بود الان پیش ما بود.

در ادامه وکیل متهم ادعای دفاع مشروع موکلش را مطرح کرد و خواستار تبرئه او شد.

قضات دادگاه هم به خاطر این‌که مقتول در زمان درگیری وسیله‌ای همراه نداشت، ادعای دفاع مشروع را رد کردند و متهم را به قصاص محکوم کردند که این حکم دیروز در دیوان عالی کشور تائید شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 17 =