مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۵۳۳ نفر از خدمات داوطلبانه و انساندوستانه جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند

0 29

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۵۳۳ نفر از خدمات داوطلبانه و انساندوستانه جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند

عصر کاسپین/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان وجود منابع انسانی داوطلبان در اجرای برنامه های انسان دوستانه را موثر دانست و گفت: آنچه نقش جمعیت هلال احمر را در اجرای برنامه های انسان‌دوستانه برجسته تر می‌کند، وجود ظرفیت عظیم و غنی منابع انسانی داوطلبان است. در همین راستا نیز بهره مندی موثر از خدمات آن ها مستلزم برنامه ریزی دقیق و ساختاری کارآمد و روزآمد است تا بتوان علاوه بر شرایط عادی، در مواقع بحرانی نیز در کوتاه ترین زمان با بهره مندی از خدمات داوطلبانه، توانشان را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان بسیج کنیم.

غلامی جایگاه جمعیت هلال احمر را نزد مردم محبوب دانست و بیان کرد: پایبندی اعضا و داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر به اصول بنیادین و انسان‌دوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و جایگاه کم نظیر جمعیت در نزد مردم کشور و استان موجب شده که بیش از پیش بسیاری از شخصیت‌های برجسته و قشرهای مختلف به جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر بپیوندند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به تعداد افراد بهره مند شده از خدمات هلال احمر گیلان طی شش ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۵۳۳ نفر از خدمات داوطلبانه و انساندوستانه جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند.

غلامی ضمن اشاره به ارزش ریالی خدمات هلال احمر طی شش ماه نخست سال ۹۹، اذعان داشت: حدود ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال ارزش ریالی خدمات هلال احمر گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳۵۱۹ نفر از داوطلبان هلال احمر گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: ۱۳۵۱۹ نفر از داوطلبان هلال احمر گیلان طی شش ماهه نخست سال ۹۹ در برنامه هایی همچون، جمع آوری و توزیع کمک های مردمی، مشارکت در کاروان های سلامت، اهدای خون، مشارکت در پروژه های داوطلبی، راه اندازی و اجرای طرح مشاوره تلفنی ویژه داوطلبان “طرح متد”، مشارکت مددکاران در تنها نقاهتگاه علوم پزشکی استان، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی در خانه های هلال با همکاری معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و رسیدگی به امور مددجویان و پرداخت بخشی از هزینه های درمانی آنان از مشارکت و فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان بوده است.

غلامی با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر با دیگر سازمان های مردم نهاد استان گفت: انعقاد ۵۲ تفاهم نامه همکاری با موسسات و سازمان های خیریه و مردم نهاد همسو با جمعیت هلال احمر، از عملکرد شش ماهه حوزه داوطلبان هلال احمر استان محسوب می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به فعالیت ۱۹۴ خانه هلال در گیلان اشاره کرد و گفت: خانه هلال روستایی با هدف آموزش خانواده های روستایی برای مدیریت بحران در این استان راه اندازی می شود تا به توانمند سازی خانواده‌های روستایی برای کاهش خسارت در حوادث کمک کند.

سیاوش غلامی با اشاره به ضرورت راه اندازی خانه های هلال در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت استان و میزان قابل توجه حوادث و بلایای طبیعی، راه اندازی خانه‌های هلال در محلات و روستاها ضروری است تا در زمان بحران با بهره مندی از نیروهای آموزش دیده محلی میزان آسیب دیدگی‌ها کاهش یابد.

گفتنی است؛ خانه های هلال گیلان تا پایان سال جاری به بیش از ۴۰۰ خانه هلال افزایش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =