مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان: ۵۹۹ کانون جوانان جمعیت هلال احمر در استان گیلان راه اندازی و فعالیت می کنند

0 26

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۵۹۹ کانون جوانان جمعیت هلال احمر در استان گیلان راه اندازی و فعالیت می کنند

عصر کاسپین/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان حوزه جوانان را گذرگاه ورودی به جمعیت هلال‌احمر دانست و گفت: توسعه مشارکت جوانان در تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های مربوط به آن ها و تربیت و آموزش جوانان در انجام خدمات امدادی و عام‌المنفعه از مهمترین اهداف حوزه جوانان هلال احمر بوده و با جذب سنین ۶ تا ۳۵ سال، آن ها را برای انجام ماموریت های امدادی، اجتماعی و عام المنفعه در کانون های مختلف سازماندهی می کند.

غلامی ضمن اشاره به نقش جوانان در فعالیت های جمعیت هلال احمر بیان کرد: جوانان نقش مهم و پررنگی در برنامه های جمعیت هلال احمر دارند و می توانند با طی آموزش های مختلف و ورود به عرصه امداد و نجات باعث تقویت این حوزه شده و موجبات خدمات بهتر به مردم را فراهم سازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: یکی از مسائلی که به عنوان امری مهم و اساسی انتظار می رود، فراگیری روزآمد آموزه های امدادی و ایجاد نظم و ترتیب در کارها و فعالیت های هلال احمر است که می تواند باعث تسهیل در ارائه خدمت به مردم شود.

غلامی با اشاره به تعداد ۵۹۹ کانون فعال جوانان در استان گیلان اذعان داشت: در استان گیلان ۵۹۹ کانون جوانان وجود دارد که اعضای آن در شاخه های غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی،شاخه آزاد، طلاب و روستایی سازماندهی و فعالیت می نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان هلال احمر گیلان در سامانه سازمان جوانان اذعان داشت: تاکنون ۲۷۲۰۸ نفر از جوانان گیلانی در سامانه سازمان جوانان هلال احمر ثبت نام کرده اند.

غلامی همچنین به بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان پرداخت و گفت: تولید و توزیع رایگان ماسک بین مردم در ایام شیوع کرونا، اجرای طرح نذر سلامت خادمان حسینی، اجرای طرح استانی نذردانش و برگزاری مراسم تحلیف جوانان به عنوان امدادگران” با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی” از جمله اقدامات حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری محسوب می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به تحلیف ۶۷۰ جوان گیلانی به عنوان امدادگر، خاطرنشان کرد و گفت: جوانان جمعیت هلال احمر گیلان پس از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات، به عنوان امدادگر جهت پوشش امدادی حوادث با حوزه معاونت امداد و نجات به صورت داوطلبانه همکاری خواهند کرد.

سیاوش غلامی با اشاره به ظرفیت و توانمندی جوانان استان گیلان یادآور شد: استفاده از این نیروها، علاوه بر ارتقای سطح کیفیت امدادرسانی، موجب می‌شود که حوزه امداد و نجات در پوشش های امدادی موثرتر عمل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =