ممنوعیت هرگونه تردد غیرضروری در گیلان / تمام تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی ‌تعطیل شد

0 23

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان در وضعیت قرمز کرونایی بوده و تردد غیرضروری ممنوع است گفت: تمام تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی استان تعطیل است.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد اظهار داشت: از مسافرانی که قصد ورود به گیلان را دارند انتظار داریم به استان سفر نکنند از طرفی تمام تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی گیلان مسدود است.

استاندار گیلان انسداد تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی استان و اینکه فرمانداران تمام شهرستان‌ها باید بر استمرار این تعطیلی‌ها نظارت کامل و دقیقی داشته باشند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بدون کمک و همراهی عمومی و اجتماعی نمی‌توانیم بر بیماری کرونا غلبه کنیم بنابراین از مردم انتظار همراهی و مشارکت فعال داریم.

زارع با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان سفر موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود بر لزوم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: اکثر بیمارستان‌های گیلان مشغول ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند و نباید حساسیت‌ها نسبت به این بیماری کاهش پیدا کند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان استفاده از ماسک توسط مردم و خودداری از هرگونه تردد غیرضروری در سطح اماکن عمومی را لازم اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم مردم، شهروندان و مسافران به وضعیت حال حاضر شیوع کرونا در استان گیلان توجه جدی داشته باشند و از هرگونه سفر و تردد غیرضروری اجتناب کنند.

وی عادی انگاری نسبت به بیماری را اقدامی خطرناک که منجر به بروز بحران می‌شود تلقی کرد و با اشاره به اینکه تنها راه در امان ماندن از ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است اظهار داشت: بوستان‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری در نقاط مختلف استان گیلان تعطیل است و فرمانداران شهرستان‌ها هم بر این امر نظارت می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام استان آلوده به ویروس کرونا است توجه جدی مردم به این موضوع را خواستار شد و تصریح کرد: از عموم مردم انتظار داریم که برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا به مسئولان در انجام وظایفشان یاری رسانده و از سفرهای استانی و بین شهرستانی خودداری کنند.

زارع ایثارگری‌ها و فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان کشور و مدافعان سلامت استان گیلان در مدیریت شرایط بحرانی چند ماه گذشته را متذکر شد و عنوان کرد: بدون شک یکی از راه‌های قدرشناسی از تلاش‌های مدافعان سلامت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از سفر است و این امر موجب افزایش امید و اعتماد ملی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =