نماینده صومعه‌سرا: اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر مشکلات عدیده معیشتی دارند

0 26

نماینده صومعه‌سرا در مجلس ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: اقشار کم‌درآمد به حمایت و پشتیبانی بیشتری نیاز دارند.

عصر کاسپین/ سیدکاظم دلخوش اباتری ضمن اشاره به طرح تأمین کالاهای اساسی جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر به علت نوسانات اقتصادی مشکلات عدیده معیشتی داشته و به حمایت و پشتیبانی بیشتری نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تلاش مجلس یازدهم برای پشتیبانی از دهک‌های کم‌درآمد جامعه و تدوین برنامه‌هایی در همین راستا را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: طرح حمایت معیشتی از مردم و تأمین کالاهای اساسی در شرایط فعلی می‌تواند کمک خوبی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.‌

دلخوش اباتری با بیان اینکه در حال حاضر مردم با چالش‌هایی نظیر مشکلات اقتصادی و معیشتی، نبود فرصت‌های شغلی و بیکاری مواجه هستند تصریح کرد: مجلس از ابتدای شروع فعالیت خود تاکنون بحث اقتصاد و معیشت مردم و کمک به بهبود شاخص‌های این دو حوزه را در دستور کار قرار داد و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.
وی تدوین یک جامعه اطلاعاتی دقیق از دهک‌ها و اقشار نیازمند جامعه در راستای کمک به آن‌ها در قالب‌ طرح‌های معیشتی و اقتصادی را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: تمام تلاش و سعی ما این است که در راستای اجرای طرح حمایت معیشتی و تأمین کالاهای اساسی همه افراد و خانوارهای نیازمند از آن بهره‌مند شوند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تأکید بر اینکه لازم است دولت برای شناسایی افراد روش مشخص و دقیقی را تعریف و پیاده‌سازی کند اظهار داشت: علاوه بر مشکلات و نابسامانی‌های ارزی، شیوع ویروس کرونا نیز معضلات زیادی را در جامعه ایجاد کرده است بنابراین سیاست‌های حمایتی در کشور اجرایی شود.

دلخوش اباتری ضمن ابراز امیدواری از نتایج اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته تجربیات خوبی در این زمینه کسب شده است خاطرنشان کرد: در زمان جنگ که بسیاری از کالاها کمیاب شده بود با بهره‌گیری از سیستم توزیع به روش کالابرگ توانستیم کالاهای اساسی را به دست مردم برسانیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت حل و فصل مشکلات اقتصادی و حمایت از گروه‌های آسیب‌دیده برای شیوع ویروس کرونا را متذکر شد و اظهار داشت: پتانسیل‌های بسیار فراوان و متنوعی در کشورمان وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم بر مشکلات ناشی از بیکاری فائق آییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =