نماینده مردم رشت: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راه‌حل مشکلات است/ انتقاد از بی‌توجهی به ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری گیلان

0 67

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری در گیلان گفت: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راه‌حل مشکلات است.

عصر کاسپین/ سید علی آقازاده با بیان اینکه “در بخش کشاورزی و گردشگری به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها به خوبی عمل نشده است و ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند” اظهار داشت: برای رهایی از مشکلات باید به توان داخلی و داشته‌هایمان بیشتر از این‌ها توجه کنیم و الگوی عمل جهادی را در کشور پیاده‌سازی کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس ضمن ابراز گله‌مندی از مغفول ماندن ظرفیت کشاورزی و گردشگری و فراهم نبودن زیرساخت‌های آن در گیلان عنوان کرد: استان گیلان به دلیل شرایط اقلیمی بسیار مناسب از قطب‌های کشاورزی و گردشگری کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در حوزه اقتصاد تعیین‌کننده باشد.

آقازاده مواهبی نظیر دریا، جلگه، جنگل، کوه و مرتع را از جمله داشته‌های گیلان خواند و با بیان اینکه در استان فرصت منحصر به فردی برای کشاورزی و گردشگری فراهم شده است تصریح کرد: با وجود داشته‌های طبیعی و خدادادی گیلان در هر دو حوزه کشاورزی و گردشگری به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها به خوبی عمل نشده است.
نماینده مردم رشت در مجلس اجرای ناقص طرح تجهیز اراضی شالیکاری و یا افزایش قیمت نهاده‎‌های کشاورزی را از جمله مشکلاتی که کشاورزان گیلان با آن روبه‌رو هستند، اعلام کرد و افزود: همه شاهد بودیم که در زمان پیش از درو برنج بارش شدید باران چه خسارت هنگفتی را به محصولات وارد کرد در حالی‌که اکثر شالیکاران گیلانی بیمه نبودند.

وی ضعف بیمه و عدم توجه به استقرار مناسب صنایع تبدیلی و بازرگانی محصولات کشاورزی را از دیگر مشکلاتی که باید برای حل و فصل آن اقدامی انجام شود خواند و اظهار داشت: واردات بی‌رویه و بی‌موقع برنج خارجی در کنار ورود رانت‌خواران و دلالان مزاحم بستر غیراقتصادی شدن کشاورزی و فروش اراضی شالیزاری را موجب شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس ویلاسازی در اراضی شالیزاری و باغی گیلان از یک سو و عدم احساس مسئولیت مسئولان ذیربط از سوی دیگر را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: امسال به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده و انتظار داریم سیاست‌ها هم به همین سمت گرایش داشته باشند.

آقازاده به آغاز هفته دفاع مقدس و جانفشانی آحاد ملت ایران در حماسه هشت سال مقاومت در برابر دشمنان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مردم ولایتمدار گیلان در این عرصه با تقدیم ۸ هزار شهید کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشتند افزود: تجربه نشان داده بهترین راه برای توسعه و پیشرفت و مقابله با مشکلات در پیش گرفتن الگوی عمل جهادی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =