پروژه‌های اقتصادی نیمه‌تمام در گیلان تسهیلات «سرمایه در گردش» دریافت می‌کنند

0 15

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه در استان حدود ۲۰۰ پروژه اقتصادی نیمه‌تمام تعریف شده است گفت: پروژه‌های اقتصادی نیمه‌ تمام گیلان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت می‌کنند.
عصر کاسپین/ آرش فرزام‌صفت اهتمام دولت برای رونق بخشیدن به چرخه تولید و اقتصاد و پشتیبانی از فعالیت‌های این بخش را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در راستای دنبال کردن همین سیاست مقرر است پروژه‌های اقتصادی نیمه‌ تمام گیلان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان اعطاء تسهیلات به پروژه‌های اقتصادی نیمه‌تمام را اقدامی اثربخش در تولید و اشتغال استان ارزیابی کرد و ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در گیلان مطلوب بوده و به شکل میانگین چیزی حدود ۶۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرزام‌صفت در تشریح بیشتر موضوع پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به پروژه‌های اقتصادی نیمه‌تمام استان گیلان که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند تصریح کرد: درصدد هستیم تا زمینه اعطاء حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این دست از طرح‌های اقتصادی استان را فراهم کنیم تا مقدمات اتمام کار آن‌ها مهیا شود.
وی با تأکید بر اینکه در صورت اعطاء تسهیلات سرمایه در گردش لازم به پروژه‌های نیمه تمام اقتصادی که بعضاً تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند مقدمات اتمام آن‌ها تا پایان امسال میسر می‌شود افزود: در کنار ایجاد فرصت‌های جدید شغلی تثبیت اشتغال نیز از سیاست‌های مهمی است که پیگیری می‌شود.

فرزام‌صفت با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام اهتمام و تلاش دولت این است که از روش‌ها و راهکارهای مختلفی فرصت‌های شغلی جدیدی در کشور ایجاد کند اظهار داشت: حل و فصل مشکلات موجود در بخش تولید و اشتغال در حقیقت گامی بسیار اثربخش در مسیر خودکفایی استان و کاهش معضلات اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان شیوع ویروس کرونا و مشکلات و چالش‌هایی که از این بابت در بسیاری از بخش‌ها به ویژه فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها پدید آمده را متذکر شد و گفت: دولت با وجود مشکلات اعتباری و موانع ناشی از تحریم‌های دشمن تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشید.

فرزام‌صفت پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا را در راستای سیاست‌های حمایتی دولت مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات واحدهای واحدهای اقتصادی و صاحبان مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا در گیلان مصوب شد.

وی به شرایط ماه‌های گذشته و اواخر سال ۹۷ اشاره کرد و با بیان اینکه استان گیلان جزء نخستین استان‌ها در جریان درگیری با کرونا بود عنوان کرد: بدون شک رفع و حل و فصل مشکلات حوزه تولید و اشتغال در استان گیلان نیازمند عزم همگانی و اقداماتی اثربخش است که در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − دو =