کاهش ۴۶ درصدی جرایم خشن در گیلان؛ آمار تلفات جاده‌ای استان ۶۰ درصد کاهش یافت

0 39

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال آمار تلفات جاده‌ای در استان ۶۰ درصد کاهش یافت گفت: در همین مدت جرایم خشن در گیلان نیز ۴۶ درصد کاهش پیدا کرد.
عصر کاسپین/ سردار عزیزالله ملکی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی فرمانده انتظامی استان گیلان با مدیران ارشد رسانه‌ای اظهار داشت: بر اساس آمارها در شش ماهه نخست امسال در گیلان شاهد کاهش ۴۶ درصدی جرایم خشن و کاهش ۶۰ درصدی آمار تلفات جاده‌ای هستیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه گیلان ۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد و نیروی انتظامی استان نیز بیش از ۴۵۰ شهید دارد عنوان کرد: چابک‌سازی نیرو و کادر نیروی انتظامی از بین جوانان از جمله کارها و اقداماتی است که در استان انجام شده است.

سردار ملکی از کاهش چیزی حدود ۶۰ درصدی آمار تلفات جاده‌ای در مقایسه با سال گذشته در گیلان خبر داد و تصریح کرد: در مجموع و طبق گزارشات و آمارهای موجود در زمینه بروز تصادفات و سوانح جاده‌ای ۴۰ درصد و در زمینه جانباختگان هم حدوو ۱۳ درصد کاهش داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز ۱۱۰ استان گیلان برقرار می‌شود مجموع تماس‌های شش ماهه نخست امسال با این مرکز را ۳۲۷ هزار تماس اعلام کرد و گفت: در بخش پلیس اطلاعات و امنیت، برخورد و پلمب واحدهای متخلف به ویژه در ایام کرونا در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان از برخورد با ۲ هزار و ۱۱۶ واحد صنفی متخلف از سوی ستاد مقابله با کرونا و همچنین با هزار و ۱۴۲ واحد صنفی فاقد پروانه در شش ماهه امسال خبر داد و افزود: پلیس به تنهایی نمی‌تواند در حوزه پیشگیری اقدامات لازم را انجام داده و همه باید در این حوزه مشارکت کنند.

سردار ملکی تعامل همه دستگاه‌ها با پلیس برای برقراری امنیت پایدار را خواستار شد و با تأکید بر اینکه شیوع کرونا مشکلات زیادی را ایجاد کرد ابراز داشت: در شش ماهه امسال علاوه بر کاهش ۴۶ درصدی در حوزه جرایم خشن شاهد کشف ۱۰۳ درصدی در این بخش هم بوده‌ایم.

وی اقدامات پلیس در انهدام باندهای قاچاق و توزیع و فروش مواد مخدر را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات از ابتدای امسال تاکنون در حوزه پاکسازی و برخورد با خرده فروشان و انهدام باندهای قاچاق، توزیع و فروش مواد مخدر ۹ درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در زمینه سرقت و کشفیات نیز پلیس آمارهای بسیار خوبی دارد از برخورد با بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در زمان کرونا سخن گفت و تصریح کرد: همکاری‌ مردم در زمینه برخورد با تخلفات بسیار تعیین‌کننده است.

سردار ملکی افزایش ۹۹ درصدی در بخش جرایم اقتصادی، مبارزه و کشف کالای قاچاق و سرقت‌ها در شش ماهه نخست امسال را نیز متذکر شد و اظهار داشت: نیروی انتظامی آماده خدمت‌گذاری و جلب رضایت مردم است و در این راه مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال در حوزه جرایم نیز شاهد کاهش ۱۲ درصدی در گیلان به نسبت مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم ابراز داشت: بازدید و سرکشی بدون اطلاع قبلی از کلانتری و پاسگاه‌ها در راستای رفع معایب از جمله افتخارات و اقدامات اثربخش نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان شعار امسال هفته ناجا را «همه برای امنیت و سلامت» اعلام کرد و با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای این مناسبت تدارک دیده شده است عنوان کرد: البته به علت شیوع ویروس کرونا و اهمیت رعایت پروتکل‌ها بیشتر این برنامه‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود.

سردار ملکی از کشف ۲ تن و ۷۹۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان گیلان و در شش ماهه نخست خبر داد و تصریح کرد: حضور بیشتر پلیس به شکل میدانی یکی از درخواست‌های عموم مردم بود که در همین راستا نیروی انتظامی فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی و اجرایی کرد.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته جرایم در گیلان حدود ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده بود خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها و گزارشات در شش ماهه نخست امسال گیلان در بحث پیشگیری رتبه نخست و در بحث کشف و مقابله نیز رتبه سوم را در کشور کسب کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 11 =