کمبود تجهیزات راهداری برای کمک به مناطق سیل‌زده تالش؛ ۵۰ روستا همچنان درگیر سیل است

0 82

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه ۵۰ روستای تالش درگیر سیل است گفت: برای بازگشایی مسیرها نیازمند تأمین تجهیزات راهداری، بیل زنجیری و لودر هستیم.

عصر کاسپین/ امیر مرادی با بیان اینکه ۵۰ روستا در تالش همچنان درگیر سیل است و برای بازگشایی مسیرها و کمک به مردم به تجهیزات لجستیک سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نیاز فوری داریم اظهار داشت: طبق برآوردهای اولیه سیل اخیر در شهرستان تالش چیزی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از وارد آمدن آسیب به پل اصلی تالش و ۲۲ راه روستایی این شهرستان در اثر جاری شدن سیلاب خبر داد و با بیان اینکه تجهیزات راهداری استان جوابگوی نیازها نیست افزود: در حال حاضر بزرگترین نیاز ما در تالش امکاناتی مانند بیل مکانیکی، لودر و امثال اینها است و به کمک سپاه نیاز جدی داریم.

مرادی با تأکید بر اینکه ۱۸۰ واحد مسکونی در تالش درگیر سیل شدند و ۲۰ واحد به شکل کامل تخریب، اثاثیه ۳۰ واحد به شکل کامل از بین رفته و مابقی خانه‌ها هم به تعمیر نیاز دارند ابراز داشت: هزار و ۱۶۲ خانوار تالشی هم به علت جاری شدن سیلاب قطعی آب داشتند که تاکنون به همت دستگاه‌های متولی آب ۵۳۷ خانوار وصل شده است.
وی با بیان اینکه از بین ۲ هزار و ۴۰۰ خانواری که در تالش دچار قطعی برق شده بودند در حال حاضر تنها برق ۹۵ خانوار هنوز وصل نشده است خاطرنشان کرد: ۴۲۸ خانوار هم با مشکل قطعی گاز مواجه بودند که هم‌اینک جریان گاز تنها ۷۵ خانوار هنوز وصل نشده از طرفی ۲۲ محور روستایی تالش نیز به علت سیلاب دچار رانش و انسداد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بازگشایی محورهای مسدود شده روستایی در تالش را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه ۶ پل اصلی تالش در حال تخریب بود و به همین علت عبور و مرور قطع شده است افزود: عملیات انحراف آب از قسمت سالم پل آغاز شده و فرآیند مربوط به تعمیر پل توسط راهداری در دست اقدام است.

مرادی با بیان اینکه احداث کف‌بند و دیواره‌ها بعد از پل اصلی تالش توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان از محل بند واو در دست اجرا است عنوان کرد: ساخت دیواره رانش شده در چوبر توسط شهرداری چوبر از محل اعتبارات داخلی در دست احداث است از طرفی پل اصلی شهر اسالم هم توسط شهرداری از محل منابع داخلی در حال ترمیم است.

وی از قطع تلفن ۵۰۰ مشترک روستایی در مناطق سیل‌زده تالش سخن گفت و با اشاره به اینکه دستور لازم به مخابرات داده شده و اقداماتی در دست انجام است افزود: فیبرنوری کشوری آسیب دیده و در دست تعمیر است و پل عابر متصل به پل اصلی تالش هم تخریب شده که به‌دلیل وجود فیبر نوری شهرداری نمی‌تواند فعلاً برای ساخت آن اقدامی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ضمن درخواست از سپاه قدس استان گیلان جهت تأمین تجهیزات راهداری، بیل زنجیری و لودر تصریح کرد: در حال حاضر برای تأمین سنگ وزنی جهت ترمیم پل‌ها با مشکل جدی مواجه هستیم البته تاکنون ۲۰ کامیون از سد شفارود تأمین شده اما نیاز به مساعدت و کمک بیشتر در این زمینه داریم.

مرادی اقدامات شهرداری تالش در راستای تکمیل پل کمربندی شهر برای تردد ماشین‌های سواری سبک و سنگین و استمرار فعالیت آنان را مورد توجه قرار داد و گفت: در دو روز اخیر برای هزار نفر از روستائیان گرفتار در سیل و ساکنان مناطقی که راه دسترسی آنان مسدود شده برخی اقلام و آذوقه تأمین و توزیع شده و این اقدام همچنان ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + بیست =