۶۷ هکتار زمین در استان گیلان به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافت

0 32

استاندار گیلان از زمینه‌سازی جهت ساخت ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: با وجود همه تنگناها ۶۷ هکتار زمین در گیلان به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص پیدا کرد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن که تعدادی از فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف گیلان نیز از طریق ارتباط تصویری در آن حضور داشتند اظهار داشت: با وجود همه تنگناها و مشکلات موجود ۶۷ هکتار زمین در گیلان به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص پیدا کرد.

استاندار گیلان طرح اقدام ملی مسکن را گامی اصولی در جهت کمک به اقشار نیازمند و فاقد مسکن خواند و با بیان اینکه دولت در این زمینه عزم جدی دارد عنوان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت زیرساخت واحدهای مسکن مهر باید مستمر باشد و مسئولان نیز وعده‌های خود در جلسات را با جدیت پیگیری کنند.

زارع با تأکید بر اینکه دولت با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در حقیقت گامی اصولی در جهت کمک به اقشار نیازمند برداشته است لزوم تلاش مضاعف برای پیشتازی گیلان در اجرای این طرح ملی را خواستار شد و ابراز داشت: انتظار داریم در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح در گیلان همکاری و انسجام لازم بین بخش‌های مرتبط برقرار شود.
نماینده عالی دولت در استان گیلان برگزاری مستمر کمیته فنی در عرصه اجرا و تکمیل زیرساخت طرح اقدام ملی مسکن را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سهمیه ابلاغی استان گیلان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد است و امیدواریم استان با هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها در این امر هم پیشتاز شود.

استاندار گیلان لزوم اهتمام و تلاش دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف استان گیلان را لازم و ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: در این مسیر انتظار داریم شهرداران هم در راستای صدور پروانه و مجوزهای حفاری همکاری مناسبی داشته باشند تا مشکلات مردم هر چه سریع‌تر رفع شود.

زارع در مورد اجرای فاز دوم مسکن مهر رشت نیز اطلاعاتی ارائه داد و در مورد آخرین روند ساخت واحدهای مسکونی آن عنوان کرد: ۲ هزار و ۸۴۰ واحد مسکونی این مجموعه در حال حاضر بین ۶۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با همتی مضاعف و تلاش همه می‌توان بخشی از آن را امسال به مرحله بهره‌برداری رساند.

وی با بیان اینکه جهت رفع برخی مشکلات نیاز به تشکیل جلسه شورای مسکن نیست و بسیاری از موضوعات را می‌توان در کمیته ذیل شورا بررسی و برای آن‌ها چاره‌اندیشی کرد گفت: انتظار دارم موضوعات حقوقی مربوط به پروژه‌های مسکن مهر شهرستان‌های تالش و آستارا در این شهرستان‌ها به شکل ویژه‌تری پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در مورد اختصاص زمین در ابتدای شهر رودبار برای احداث زندان نیز مطالبی ارائه داشت و خاطرنشان کرد: از آن‌جا که ورودی هر شهر باید چشم‌انداز مناسبی داشته باشد بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی گیلان باید این موضوع را به خوبی بررسی کرده و گزارش لازم در این مورد ارائه دهد.

فرمانداران و شهرداران آستارا، انزلی، ماسال، لنگرود، صومعه‌سرا، رودسر، شفت، کیاشهر، سیاهکل و تولم شهر از طریق ارتباط تصویری در این جلسه حاضر بودند و اقدامات خود را در بخش‌های مرتبط به اطلاع رساندند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 15 =