استاندار گیلان: اعمال محدودیت تردد از ابتدای آذرماه؛ دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین عامل انتقال کرونا است

0 21

استاندار گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد از عامل انتقال ویروس کرونا دورهمی‌های خانوادگی است گفت: از ابتدای آذرماه محدودیت تردد براساس پلاک خودروها در گیلان اجرا می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اجرا شدن طرح محدودیت و تعطیلی کسب وکارها از ساعت ۱۸ در رشت اظهار داشت: از مردم و تمامی اصناف و کسبه انتظار داریم که برای قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا همکاری لازم را با مسئولان و مجریان این طرح داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش آسیب‌های کرونا منوط به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی است بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد از عامل انتقال ویروس کرونا، دورهمی‌های خانوادگی است لذا از مردم انتظار داریم که همچون گذشته و حتی بیشتر از آن، ما را در ریشه‌کنی این ویروس همراهی کنند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم توسط رسانه‌ها درباره علت اعمال این محدودیت‌ها و رابطه آن با سلامتی مردم تصریح کرد: اقناع افکار عمومی در زمینه ضرورت اجرای دقیق این طرح، بسترساز شکل‌گیری مسئولیت اجتماعی است زیرا برای شکست کرونا به همکاری همگانی نیاز داریم.

زارع با اشاره به اینکه پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا جهش یافته و سرعت انتقال آن نیز بیشتر شده است بیان کرد: این موضوع به همه ما هشدار می‌دهد که نسبت به قبل پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیریم و از هرگونه تجمعی پرهیز کنیم تا سلامتی ما، خانواده‌ها و سایر مردم به خطر نیفتد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونایی یک‌سوم کارکنان، شرایط نارنجی یک‌دوم و درشرایط زرد دو سوم از کارمندان می‌توانند در محل کار خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاضر شوند گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند که اقدامات لازم جهت اجرای کامل طرح محدودیت تا نخستین روز آذر ماه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه محدودیت‌های تردد نیز در استان‌ها اعمال می‌شود خاطرنشان کرد: بر اساس این محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه پلاک‌های بومی نمی‌توانند به شهرهای دیگر بروند و پلاک‌های غیر بومی نیز حق ورود به شهر را ندارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌هایی از آذرماه در سطح کشور افزود: قرارگاه ستاد ملی و همه دستگاه‌ها مجری این طرح در سطح جامعه هستند و براساس بار بیماری و بستری مثبت مبتلایان در بیمارستان‌های هر شهر ، در ۳ سطح هشدار قرمز، نارنجی و زرد تعریف شده است.

زارع بر ضرورت تشکیل قرارگاه جهادی در سطح شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران و مشارکت فعالانه بسیج و دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد و ابراز داشت: تشکیل ۶۵ گروه ۱۵ نفره می‌تواند در شناسایی و غربالگری افراد موثر باشد و در این راستا از بستر سامانه ۴۰۳۰ باید بیش از پیش بهره گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و به تبع آن کاهش ترددهای غیرضروری باید دولت الکترونیک توسعه یابد گفت: همانگونه که گروه‌های جهادی و بسیجی در اجرای کمک‌های مومنانه مشارکت داشتند و جزو استان‌های پیشتاز بودیم انتظار می‌رود در اجرای طرح قرارگاه زیستی نیز شاهد همکاری فعالانه آنها باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 3 =