بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات گیلان؛ بارش باران تا پایان هفته ادامه دارد

0 53

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات گیلان گفت: طبق پیش ‌بینی‌ها تا صبح روز جمعه، بارندگی‌ها ادامه دارد.

عصر کاسپین/ محمد دادرس با اشاره به بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گیلان اظهار داشت: ناپایداری جوی و بارش باران در بعضی نقاط استان با شدت بیشتری همراه بوده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد شدید و خیلی شدید در نواحی نزدیک به سواحل استان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه و پنج‌شنبه در بعضی نقاط استان گیلان، شرایط هشدار در سطح نارنجی اعلام کردیم و احتمال سیلابی‌شدن و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه این سامانه بارشی از غرب استان وارد و شرق استان خارج می‌شود و در چند روز گذشته اکثر نقاط استان را در برگرفت تصریح کرد: طبق پیش ‌بینی‌ها تا صبح روز جمعه، بارندگی‌ها ادامه دارد و روز چهارشنبه و پنجشنبه نیر بارش باران در نقاط مختلف استان خواهیم داشت.
وی با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد که لغزندگی جاده و کاهش دید افقی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

طبق اعلام مدیریت بحران استانداری گیلان در چند روز گذشته، احتمال خسارت دیدن سازه‌های سبک، کاهش دید در جاده‌ها، رانش زمین و اصابت صاعقه وجود دارد.

ضروری است که دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها آمادگی کامل برای مقابله با خطرات احتمالی و انجام اقدامات لازم را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =