«تقویت زیرساخت‌ها» محدودیت‌ ترانزیت کالا در استان گیلان را برطرف می‌کند

0 26

نماینده رشت در مجلس با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های تجاری گیلان گفت: در صورت تقویت زیرساخت‌ها محدودیت ترانزیت برطرف می‌شود.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران موقعیت جغرافیایی استان گیلان از جمله مرزی بودن این استان را یک فرصت خوب دانست و اظهار داشت: بهره‌گیری از این فرصت‌ها در اجرای ماموریت‌های نیروی انتظامی و هم در روند توسعه پایدار تاثیرگذار است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی قوانین مرزی، بازارچه‌ها و ترددهای مرزی را از دیگر ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در استان برشمرد و بیان کرد: مقوله ترانزیت و بهره‌گیری از مناطق اقتصادی استان در جهت توسعه پایدار موثر است و بستر آن نیز به‌نوعی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی فراهم می‌شود.

آقازاده اتصال خطوط ریلی، برقراری ارتباط و همچنین ترانزیت شمال-جنوب را مورد اشاره قرار داد و افزود: جمعیت آسیای میانه و قفقاز یک موقعیت منحصر به‌فرد برای گیلان محسوب می‌شود و گیلان نیز زیرساخت‌های صنایع تبدیلی، بنادر خوب و حمل و نقل دریایی، منطقه آزاد و راه‌های ترانزیتی خوبی دارد که می‌توانیم از آن‌ها در مسیر توسعه بهره گیریم.
وی به لزوم تقویت زیرساخت‌ها از جمله سردخانه‌ها، انبارهای نگهداری کالا، تکمیل خطوط ریلی، توسعه منطقه آزاد و توسعه شهرک‌های صنعتی استان گیلان تاکید کرد و ابراز داشت: بعضی حوزه‌های زیرساختی گیلان نیازمند تقویت است و در برخی حوزه‌ها نیز محدودیت‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برخی‌ محدودیت‌های ترانزیتی و ارتباطات تجاری در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و فراهم و تقویت زیرساخت‌ها قطعاً محدودیتی برای ترانزیت و ارتباطات تجاری ایجاد نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 6 =