رئیس مجمع نمایندگان گیلان : حریم تالاب بین المللی انزلی باید بازنگری شده و سند توسعه شهرستانی تدوین شود.

0 26

لزوم بازنگری در حریم تالاب بین المللی انزلی

عصرکاسپین / احمد دنیا مالی، نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص لزوم بازنگری در حریم تالاب بین‌المللی انزلی گفت: حریم فعلی اعلام شده برخی از دستگاه های اجرایی با حریم اعلام شده کنوانسیون رامسر مغایرت دارد و این مغایرت موانعی برای اجرای طرحهای هادی، خدمات رسانی به جوامع محلی و توسعه عمران روستایی ایجاد کرده است.

وی افزود: دستگاه های متولی نظیر آب منطقه‌ ای پس از بررسی های مداوم به این نتیجه رسیدند که حریم اعلام شده باید اصلاح شود و طبق حریم مشخص شده در کنوانسیون رامسر اعلام شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان خاطرنشان کرد: با این تغییر حریم تالاب بین المللی انزلی، بطور یقین بسیاری از مشکلات عمران روستایی و خدمات رسانی به جوامع محلی بر طرف شده و از ظرفیت گردشگری نیز در این حوزه به منظور ایجاد فرصت های شغلی می توان استفاده کرد.

احمد دنیا مالی به طراحی سند توسعه شهرستانی اشاره و خاطرنشان کرد: سند توسعه در سطح ملی و استانی تدوین شده اما بر طبق ظرفیت‌های هر شهرستان هرگز چنین سندی تدوین نشده است و با استفاده از ظرفیت گروه های مردم نهاد، نخبگان و کارگروه های تخصصی، در تلاشیم تا سند توسعه شهرستانی را تدوین و همچون نقشه راه برای توسعه همه جانبه بکار گیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 12 =