عضو شورای شهر رشت: شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در رشت مادام‌العمر نیست

0 68

رضا رسولی: شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در رشت مادام‌العمر نیست و باید در سال‌های آینده به‌روزرسانی شود.

عصر کاسپین/ رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورا با اشاره به آبگیری معابر شهر رشت پس از بارش باران، گفت: برخی مسائل قابل پیش‌بینی و پیشگیری است، در سال‌های اخیر رقم قابل‌ملاحظه‌ای به‌منظور اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی هزینه شد و شرایط بغرنج پیش از سال ۹۲ کمتر در شهر رشت دیده می‌شود.

وی افزود: اگرچه میزان بارندگی امروز و از حجم طراحی‌شده برای شبکه زیاد بود، اما بنده به‌عنوان یک مهندس باید بگویم که شهرداری رشت می‌بایست در این مورد ورود کند. امروز پیش‌بینی می‌شد با توجه به تغییرات کاربری و ساخت‌وساز در سطح اراضی بالادست در مسکن مهر و قسمت‌های مرتفع‌تر شهر رشت، پیش‌بینی می‌شد که این سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی یک راه‌حل همیشگی و بدون خطا نباشد.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی مادام‌العمر نیست، گفت: با توجه به افزایش ساخت‌وساز در قسمت‌های جنوبی شهر رشت، ممکن است این شبکه عمر مفیدش به پایان برسد، خواهش بنده این است که مکاتبه‌ای با شهرداری رشت شود تا این شبکه با مطالعات جامع تکمیل‌شده و بررسی‌های لازم برای به‌روزرسانی در سال‌های آینده در این شبکه مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − دو =