فرماندار رشت: گروه‌بندی مشاغل دارای محدودیت‌های کرونایی نیازمند بازنگری است

0 32

فرماندار رشت به فشارهای اقتصادی وارده به اصناف به‌ویژه خرده‌فروشان اشاره کرد و گفت: گروه‌بندی مشاغل دارای محدودیت‌های کرونایی نیازمند بازنگری است.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا و ارتباط تصویری با رحمانی‌ فضلی وزیر کشور، نمکی وزیر بهداشت و درمان و فرمانداران سراسر کشور اظهار داشت: گیلان از لحاظ جغرافیایی دارای شهرهای به هم پیوسته و تراکم جمعیتی بالا است و باید در تصمیمات و اِعمال محدودیت‌های کرونایی، این ویژگی‌ها لحاظ شود.

فرماندار رشت ضمن ارائه گزارش از اجرای طرح محدودیت‌های زمانی جدید کرونایی در شهرستان رشت ابراز داشت: حدود ۱۰۰ نفر از کارشناسان بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، اصناف، صمت با فرمانداری رشت در اجرای این طرح همکاری می‌کنند و از مشارکت نیروی انتظامی نیز بهره‌مند هستیم.

فتح‌اللهی روند اجرای طرح محدودیت زمانی فعالیت مشاغل غیرضروری در رشت را با همکاری اصناف مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از این مشاغل و اصناف مراجعه‌کننده زیادی ندارند و تجمع نیز شکل نمی‌گیرد انتظار داریم که در گروه‌بندی این مشاغل، بازنگری و تغییراتی انجام شود.
وی عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری‌های کرونا را از چالش‌ها و تهدیدات برشمرد و افزود: افزایش امکانات آزمایشگاهی جهت تشخیص بیماری کرونا از دیگر نیازمندی‌های این استان است و در راستای انجام قرنطینه افراد نیازمند وجود دستور قضایی و ضمانت اجرایی حقوقی هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت به فشارهای اقتصادی وارده به اصناف به‌ویژه خرده‌فروشان و دستفروشان اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا اعطای بسته‌های حمایتی و مالی و پرداخت بهای خدمات عمومی می‌تواند کمک‌کننده باشد و مقداری از فشارهای وارده به اصناف را کاهش دهد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در جهت پیشبرد برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و خبری و همچنین رسانه ملی و محلی در افزایش مشارکت عمومی و ریشه‌کنی کرونا موثر خواهد بود.

فرماندار رشت با بیان اینکه برخی صنوف در دسته‌بندی مشاغل در گروه یک تعریف نشدند اما با توجه به سطح نیازمندی جامعه، فعالیت تمام وقت آنان ضروری است تصریح کرد: در این مسیر پیشنهاد بازنگری و اِعمال تغییرات د‌ر گروه‌بندی مشاغل ارائه کردیم.

فتح‌اللهی با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات به‌ویژه در سطح ادارات و بانک‌ها اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم ارتباطی بسیاری از کارمندان می‌توانند به‌صورت دورکاری به ارباب رجوع و اداره خود خدمات ارائه دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 11 =