مرغ با نرخ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در گیلان به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد

0 28

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در حال حاضر مرغ با نرخ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در گیلان به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد در صورتی‌که در سایر استان‌ها تا ۲۶ هزار تومان عرضه می‌شود.
عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش با اشاره به وضعیت قیمت مرغ و اقلام پروتئینی در کشور و استان گیلان اظهار داشت: وضعیت مرغ به‌ویژه تامین اقلام پروتئینی در کل کشور به‌جهت تامین نهاده‌های دامی، نیازهای بخش تولید و واحدهای پشتیبانی همواره با مشکلاتی روبه‌رو بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه استان گیلان یکی از قطب‌های تولید مرغ و اقلام پروتئینی در کشور بوده و روزانه ۴۵۰ تُن مرغ در این استان تولید می‌شود خاطرنشان کرد: میزان مرغ مصرفی استان حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ تُن است و مابقی مرغ تولیدی نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه مسئولیت تامین مرغ و گوشت برعهده وزارت جهاد کشاورزی است گفت: در جلسات کارگروه تنظیم بازار استان تاکید کردیم که ساماندهی‌های لازم در مرحله تولید مرغ انجام شود و در کشتارگاه‌ها ناظر گذاشتیم تا میزان کشتار، توزیع، حتی مکان‌های توزیع و عرضه مورد نظارت و بررسی قرار گیرد.
وی افزود: نوسانات قیمت مرغ و به‌تبع آن عدم تأمین نهاده‌ها، قیمت نهاده‌ها و تامین منابع آنها در این مدت همواره با مشکلاتی مواجه بود و استان گیلان نیز متاثر از این وضعیت شد و قیمت مرغ به یکباره افزایش یافت و کمبود عرضه و توزیع آن نیز ناشی از همین تولید مرغ بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغ با نرخ ۱۹ هزار و ۱۰۰ در گیلان به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد در صورتی‌که در سایر استان‌ها تا ۲۶ هزار تومان عرضه می‌شود البته نرخ پایین مرغ در گیلان باعث شد تا برخی افراد طمع خروج این اقلام را از استان داشته باشند.

دلق‌پوش افزود: به‌منظور ساماندهی وضعیت موجود و برخورد با افراد سودجو قرار شد جلساتی با حضور معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان و همچنین نظارت بازرسی این سازمان با اصناف، تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی برگزار شود تا این قضیه به‌طور کامل مدیریت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری جلسات توجیهی با روسای ادارات تعزیرات حکومتی، اصناف و ادارات صمت در سطح شهرستان‌ها خبر داد و بیان داشت: همه باید به وظایف خود به‌ویژه در سطح توزیع، تولید و کشتارگاه‌ها به خوبی عمل کنند تا نیازهای مردم تامین شود.

دلق‌پوش با بیان اینکه با سوءاستفاده‌گری‌ها و متخلفان بازار مرغ، قاطعانه برخورد خواهد شد عنوان کرد: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در سازمان صمت گیلان فعال است و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند به این سامانه و یا ادارات صمت، تعزیرات حکومتی مراجعه کنند و گزارشات خود را ارائه دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =